Škola v kapse aneb #DigiEduHackCZ 2021 je za námi

Autor: Josef Dašek Publikováno: 26. listopadu 2021 26.11.2021

Společně s Czechitas jsme uspořádali druhý ročník DigiEduHacku v ČR. Letošní ročník se věnoval výzvě, kterou jsme pojmenovali Smartphone – škola v kapse. Šlo tedy o to, aby se účastníci zamysleli nad smysluplným využitím mobilních telefonů ve vzdělávání. Hackathon proběhl i letos online.

Do DigiEduHacku se letos registrovalo 101 účastníků, aktivně se zúčastnilo necelých 60 z nich a řešení odevzdalo 12 týmů.

Přípravný týden i podklady pro účastníky

Letos jsme pro účastníky nově uspořádali přípravný týden. V rámci něho došlo ke speeddatingu nezařazených účastníků, ve spolupráci s iniciativou Grow with Google měli registrovaní účastníci možnost zúčastnit se semináře k metodě Design Thinking a ve spolupráci s Oracle proběhl webinář k práci v Oracle cloud. Dále jsme ve spolupráci s The Global Exec. uspořádali inspirativní webinář se zahraniční zkušeností k využití mobilních zařízení ve vzdělávání (záznam webináře).

Současně měli účastníci k dispozici i tzv. background paper, ve kterém jsme jim shrnuli nejdůležitější informace k využívání mobilních telefonů ve vzdělávání v ČR.

Ne jeden, ale dva dny hackathonu!

Díky přípravnému týdnu jsme si mohli dovolit nechat účastníkům celé dva dny na práci a účastníci tak měli dost času vypracovat svá řešení.

I letos jsme do hackathonu zapojili mentory, experty v oboru, kteří účastníkům dokázali poradit jak po obsahové, tak po technické stránce. Namátkou jste mohli najít mezi mentory zástupce Česko.digital, prg.ai, iniciativy Otevřeno, Západočeské univerzity, Oracle i Národního pedagogického institutu ČR a Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy a dalších. Účastníci pak měli za povinnost v obou dnech hackathonu konzultovat s mentory svoji práci, aby měli jistotu, že nevytváří něco, co už existuje. Na místě je i poděkování všem mentorům za jejich čas a energii, které DigiEduHacku věnovali ve svém volném čase.

Vzhledem k vyššímu počtu účastníků bylo letos novinkou odevzdat kromě řešení i doprovodné video, které mělo řešení představit a “prodat” porotě.

I letos v rámci hackathonu běžela instagramová soutěž, kdy s námi účastníci sdíleli svůj den #DIGIEDUHACKCZ.

Hackathon ovládla aplikace Navigatiq

Vítězem DigiEduHack se stal projekt s názvem Navigatiq pro učitele a žáky ZŠ, SŠ a gymnázií. Aplikace poskytuje učitelům informace, které jim pomohou kvalitně se připravit na výuku, a zároveň jim během samotné hodiny dodá od studentů zpětnou vazbu k pochopení probírané látky. Učitelé také mají možnost reagovat na aktuální situaci individuálním přístupem a po skončení hodiny rovněž získat zpětnou vazbu pro další rozvoj.

Druhé místo pak získal chatbot Edu-AI, který má pomoci studentům před přijímacími zkouškami. Chatbot má přehled o tom, co už student umí, látku rozvrhuje do pravidelné výuky a samozřejmě komunikuje přes smartphone, takže je dostupný kdekoliv a kdykoliv.

Třetí místo pak získala profesní sociální síť pro studenty s názvem Conwo. To je jednoduchá a především bezpečná sociální síť pro studenty SŠ, kde se mohou „vzájemně filtrovat“ podle zájmů, zkušeností a znalostí pro společné projekty, a díky tomu sestavit ten nejvhodnější tým.

Novinkou letošního roku bylo ocenění ve formě mentoringu, které mohly obdržet i týmy mimo stupínek vítězů. Společnost Oracle si pro svůj mentoring vybrala tým Comenio. Microsoft svůj čas věnuje řešení Emotivator a Acer bude dále pracovat s týmem, který vytvořil Red Monster kurz.

Všem účastníkům moc děkujeme za jejich skvělé nápady a oceněným gratulujeme!

Děkujeme všem partnerům!

Závěrečné poděkování patří všem partnerům akce, mezi kterými byli: Microsoft, Nadace Avast, Acer for Education, Educator, Česko.digital, Oracle, Hardwario, Jihomoravské inovační centrum, Bakaláři, The Global Exec., Grow with Google, Edookit (Unicorn) a O2 Chytrá škola.

Za podporu akce děkujeme Národnímu pedagogickému institutu České republiky a Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy.