Základní informace o iniciativě
Oblast vzdělávání a rozvoje: | Vzdělávání a výchova dále nedefinované Religion and theology Fyzikální vědy dále nedefinované Fyzika Životní prostředí dále nedefinované Hudba a scénická umění Přírodní vědy, matematika a statistika dále nedefinované |
---|---|
Téma: | Digitální dovednosti |
Cílová skupina: | Digitální dovednosti ve vzdělávání |
Úroveň digitálních dovedností: | Základní, Střední |
Druh iniciativy: | Regionální iniciativa |
Geografický rozsah: | Česká republika Slovensko |
O iniciativě
Zábavná škola nebo-li Schoolfun je součást GEOFUNu a obsahuje rozličné e-learningové negeolokační hry. Ty lze spouštět v chytrém telefonu, na tabletu nebo i přímo zde v prohlížeči.
E-learning hrou se zážitkem i zábavou!
Kromě těchto vzdělávacích her je možné v rámci stejné mobilní aplikace také využívat i geolokační hry v rámci GEOFUNu, které se aktuálně využívají ve výuce historie, vlastivědy a lesnictví:
- Ve spolupráci s Lesy ČR aktuálně vznikají hry zaměřené na lesní pedagogiku.
- Žáci 7. třídy Základní školy Svatopluka Čecha v Chocni v roce 2015 vytvořili hru Choceňské hrady a hradiště.
- Ve spolupráci s Městysem a Základní školou v Nehvizdech vznikla hra Anthropoid v Nehvizdech přibližující seskok parašutistů Gabčíka a Kubiše na jejich území – zde reportáž České televize
- Gymnázium Na zátlance v Praze využívá ve výuce dějepisu vytvořenou geolokační hru Operace Anthropoid – zde reportáž České televize
- Památník Hrabyně pro školy nabízí poznání historie formou zážitkové hry “Záchrana Hrabyně”, kterou jsme vytvořili – zde reportáž České televize
Školní odborné práce
- V roce 2014 vznikla geosranda Záhada Šibenné hory při tvorbě absolvenstské práce na téma “Pěší turistika Svojanovskem” ve spolupráci se studentkou Lenkou Havlíčkovou
- V roce 2015 byla obhájena bakalářská práce “Pokladové hry ve výuce zeměpisu“ Evou Zálešákovou na Masarykově univerzitě v Brně
- V roce 2016 byla obhájena bakalářská práce studentky VŠE “Potenciál geolokačních her v cestovním ruchu“ (se zaměřením na GEOFUN) studentkou Kateřinou Vítámvásovou na VŠE v Praze
- V roce 2017 napsala Magda Švestková absolventskou práci “Návrh geolokační hry Geofun” na Vyšší odborné škole v Opavě
- V roce 2018 byla obhájena bakalářská práce “Využívání geolokačních aplikací jako nástroje marketingové komunikace v České republice“ Davidem Pekou na Univerzitě Karlově
- V roce 2019 byla obhájena diplomová práce “Advergaming jako marketingový nástroj v cestovním ruchu“ Zuzany Hamáčkové na VŠE v Praze
- Aktuálně vzniká další bakalářská práce zaměřená na využití GEOFUNu spojená s konkrétním vznikem geolokační hry
Historie
V srpnu 2013 byl spuštěn projekt geolokačních her GEOFUN.
V roce 2015 byly vytvořen v rámci projektu “Už vím jak”, spolufinancovaném Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR, jehož realizátorem byla Modrá škola v Lačnově, pořízeno 8 vzdělávacích programů, které jsou primárně určené pro děti mateřských a 1. stupňů základní škol. Pro tyto potřeby byla mobilní aplikace uzpůsobena pro tablety a také doplněna o možnost spouštět výukové hry v prohlížeči běžného počítače, což umožnilo školám využiívat interaktivní tabule.
Partneři
V roce 2017 byla započata spolupráce s Pedagogickou fakultou Univerzity Karlovy v oblasti využití geolokačních her ve výuce a SCHOOLFUNu jako nástroje pro vznik vzdělávacích her.
Aktuálně je partnerem projektu Katedra dějin a didaktiky dějepisu.