Základní informace o organizaci

Status: Člen
Oblast vzdělávání a rozvoje: Vzdělávání a výchova dále nedefinované
Typ člena/příznivce: Nevládní organizace
Podnikání/průmysl
Partnerství veřejného a soukromého sektoru
Téma: Umělá inteligence, Robotika, Digitální dovednosti
Geografický rozsah: Rumunsko
Česká republika
Polsko
Slovensko
Cílová skupina: Digitální dovednosti pro všechny

O organizaci

Educenter Česká republika je součástí franšízového konceptu zaměřeného na výuku 3D technologie pro děti, mládež a dospělé. Nabízíme volnočasové kroužky, projektové dny a příměstské tábory. Naše mateřská společnost, Edukacja Polsko, se již přes pět let věnuje programu “Laboratoř budoucnosti”. Vyvinuli jsme proto vlastní výukovou platformu a metodiku, která umožňuje efektivní a zábavnou výuku.

Kurz s 3D perem má pohodlné držení pro leváky i praváky a je navržen tak, aby studenti mohli bez drahých přístrojů vytvářet různé trojrozměrné objekty. Tento kurz rozvíjí jejich kreativitu a prostorové myšlení. Má celkem tři úrovně: První úroveň je určena pro děti od 5 let a zaměřuje se na zábavné a jednoduché projekty, které podporují jejich motoriku, kreativitu, logické myšlení a multitasking. Druhá úroveň je určena pro studenty a zahrnuje pokročilejší projekty, které vyžadují znalosti trigonometrie a dalších matematických konceptů. Tento kurz pomáhá studentům aplikovat teoretické znalosti v praktických projektech. Třetí úroveň je určena pro dospělé a zaměřuje se na výtvarné umění. Účastníci se naučí vytvářet složité a esteticky působivé trojrozměrné objekty, které mohou být použity jako umělecká díla nebo dekorace.

Educenter dále využívá X-KIT a X-MAKER k výuce programování a 3D tisku vlastních robotů, což studentům umožňuje získat komplexní dovednosti v obou oblastech. X-KIT je vzdělávací sada, která se zaměřuje na programování ve dvou úrovních. První úroveň je určena pro začátečníky a zahrnuje základy programování pomocí vizuálních bloků, podobně jako ve Scratchi. Studenti se učí základní principy programování, jako jsou smyčky, podmínky a proměnné, prostřednictvím jednoduchých a zábavných projektů. Lze aplikovat u dětí od 6 let. Druhá úroveň je pokročilejší a zahrnuje textové programování v jazycích jako Python nebo JavaScript. Studenti zde pracují na složitějších projektech, které vyžadují hlubší porozumění programovacím konceptům a algoritmům.

Prolínání 3D tisku v X-MAKERu s programováním ve dvou úrovních v X-KITu spočívá v integraci obou technologií do jednoho vzdělávacího programu. Studenti mohou například navrhnout a vytisknout různé roboty a následně je naprogramovat pomocí X-KITu. Tento přístup umožňuje studentům vidět, jak jejich programovací dovednosti mohou být aplikovány v reálném světě a jak mohou vytvářet funkční a interaktivní projekty. Tento kurz obsahuje také programování bez počítače, kde se učí základním principům programování prostřednictvím her a aktivit bez použití počítače. Dále obsahuje výuku o využití internetu, který děti seznámí s bezpečným a efektivním používáním internetu, včetně základů digitální gramotnosti. Následně se zaměřujeme na umělou inteligenci, kde se studenti seznámí se základy UI a jejími praktickými aplikacemi.