Seznamte se s porotou soutěže European Digital Skills Awards 2025!
Autor: Digital Skills and Jobs Platform Publikováno: 11. listopadu 2025 11.11.2025
Evropské ceny za digitální dovednosti oficiálně oznámily finalisty pro rok 2025. Dvacet pět projektů z celé Evropy bylo vybráno jako nejlepší příklady v pěti kategoriích cen, z nichž bylo vybráno pět finalistů.
Kdo ale měl náročnou úlohu vybrat vítěze?
Tým platformy Digital Skills and Jobs Platform nejprve předběžně vyhodnotil 195 přihlášek na základě zveřejněných kritérií: dopad, udržitelnost a škálovatelnost, inkluzivita a přístupnost, inovativnost a originalita. Posoudil také srozumitelnost prezentací a účinnost osvětových a komunikačních aktivit – koneckonců, skvělý projekt musí oslovit svou cílovou skupinu, má-li něco změnit.
Z těchto přihlášek bylo vybráno 25 finalistů v pěti kategoriích ocenění. Porota pak stála před obtížným úkolem vybrat vítěze. Kvalita byla vysoká a projekty byly velmi rozmanité, ale konečné rozhodnutí padlo během závěrečného zasedání.
Seznamte se s finalisty Evropských cen za digitální dovednosti 2025!
Seznamte se s porotou
Kamakshi Rajagopal, nezávislá odbornice na vzdělávací technologie
Kamakshi má akademické vzdělání v oblasti počítačové lingvistiky a v současné době působí jako výzkumnice a projektová manažerka v oblasti vzdělávacích technologií. Její oblíbené projekty jsou ty, ve kterých může spolupracovat s odborníky, celoživotními studenty a kýmkoli, kdo má nějaký problém – aby s nimi společně vytvářela řešení a vyvíjela relevantní technologie (pokud to přináší přidanou hodnotu) a pomáhala jim změnit jejich postupy tak, aby lépe dosahovali svých cílů.
Erlend Andreas Gjære, Secure Practice
Erlend Andreas Gjære je specialista na IT bezpečnost a spoluzakladatel a generální ředitel společnosti Secure Practice. Je specialistou na bezpečnost a pracovníky a vytváří inovativní SaaS produkty v oblasti bezpečnostního povědomí a připravenosti, které se nyní rozšiřují po celé Evropě. Secure Practice poskytuje poradenství a vedení v oblasti povědomí, školení, změn, dodržování předpisů, rizik, technologií a motivace v oblasti digitální bezpečnosti.
Demetrios Sampson, Univerzita v Pireu
Demetrios je profesorem vzdělávacích technologií, ředitelem magisterského programu digitálního vzdělávání a ředitelem výzkumné laboratoře digitálních systémů pro vzdělávání a výuku na katedře digitálních systémů Univerzity v Pireu v Řecku. Od roku 1996 se věnuje výuce a výzkumu vzdělávacích technologií a digitálního vzdělávání a byl hostujícím profesorem na 8 univerzitách na 4 kontinentech.
Riina Vuorikari, nezávislá odbornice na digitální kompetence a vzdělávání pro budoucnost
Riina je přední odbornicí na digitální kompetence, digitální vzdělávání a vzdělávací technologie. S více než 25 lety zkušeností jako výzkumnice a praktikantka významně přispěla k rozvoji oblasti digitálních kompetencí (např. koncepční rámec, hodnocení a měření) a k tomu, jak se digitální technologie používají na podporu učení, výuky a hodnocení.
Jonatan Castaño Muñoz, Univerzita v Seville
Jonatan je vedoucím výzkumníkem (program Ramón y Cajal) na katedře výuky a organizace vzdělávání na pedagogické fakultě Univerzity v Seville ve Španělsku. Jeho hlavním výzkumným tématem je digitalizace vzdělávacích systémů a její pedagogické a socioekonomické dopady. Jonatan má doktorát v oboru informační a znalostní společnost a magisterský titul v oboru výzkumné metody pro sociální vědy.