EPMA – SchoolARtGallery
Autor: Petr Naske Publikováno: 6. dubna 2025 06.04.2025
Během posledního týdne kampaně #AllDigitalWeeks uspořádal projekt #SchoolARtGallery akci pro učitele a vychovatele v České republice, Itálii, Portugalsku a Španělsku. Akce byla pořádána v rámci našeho probíhajícího Školení: Rozšířená realita a digitální nástroje pro pedagogy. V každé ze zemí proběhla akce v národním jazyce na téma našeho 4. Modulu – Rozšířená realita ve spojení se Street Artem.
Na této akci se shromáždili učitelé a vychovatelé ze všech zúčastněných zemí, kteří mají zájem zavést inovace do své výuky. Zkoumali, jak integrovat rozšířenou realitu (AR), techniky umění ve veřejném prostoru a digitální platformy, aby vytvořily pohlcující a poutavé lekce. Akce byla otevřena všem zájemcům a probíhala podle potřeb účastníků v dané zemi – online, hybridním způsobem i osobně.
Kompletní školení SAG pro pedagogy umožňuje účastníkům naučit se:
- Vytváření a spravovat digitální umělecké galerie
- Naučit se spravovat virtuální galerie pomocí Google Sites.
- Integrovat multimediální prvky, jako jsou videa, animace a interaktivní komponenty.
- Street Art: Historie, techniky a integrace AR
- Prozkoumat historii a vývoj street artu a graffiti.
- Naučit se praktické techniky umění ve veřejném prostoru, jako je tag a stencil.
- Kombinovat AR se street artem a vytvářet interaktivní umělecká díla ve veřejném prostoru.
- Tvorba a úpravy digitálního umění
- Používat bezplatný software pro grafický design k vytváření digitálních uměleckých děl.
- Naučit se, jak vylepšit kresbu pomocí nástrojů AR, jako je Artivive.
- Zajistit řádnou správu autorských práv digitálních uměleckých zdrojů.
- Multimediální integrace ve výtvarné výchově
- Naučit se vytvářet výuková videa a interaktivní zdroje.
- Aplikovat rozšířenou realitu (AR) na vizuální umění pro jedinečné zážitky.
- AI v uměleckém vzdělávání
- Dozvědět se, jak mohou nástroje založené na umělé inteligenci zlepšit kreativitu v digitálním umění.
- Naučit se praktické aplikace umělé inteligence ve třídních projektech.
- Digitální umělecká kritika a zpětná vazba
- Pro zpětnou vazbu používat digitální nástroje, jako je Google Classroom.
- Vyvinout strategie pro hodnocení a zlepšování studentských uměleckých děl.
- Závěrečný praktický projekt: Hybridní umění s AR
- Použít své znalosti k vytvoření smíšeného fyzického a digitálního uměleckého díla.
- Nahrát a vystavit vlastní projekt na platformě School ART Gallery.
Toto školení je součástí projektu School ART Gallery, což je iniciativa spolufinancovaná EU, jejímž cílem je podpořit pedagogy při překonávání propasti mezi tradičním a digitálním uměleckým vzděláváním.Máte-li zájem, můžete prozkoumat naše školicí materiály na platformě SAG nebo se k nám připojit k dalším modulům a naučit se, jak předefinovat kreativní učení pomocí digitálních nástrojů a AR! Více informací najdete na www.schoolartgallery.eu či na našich sociálních sítích @epma_cz a https://www.instagram.com/p/DHs2F5Kso_d/