O příkladu

UNICEF Game Changers Coalition je globální iniciativa, která prostřednictvím on-line vzdělávacího programu s otevřeným přístupem vybavuje mladé lidi a pedagogy future-ready vědami, technologiemi, inženýrstvím, uměním a matematikou (STEAM) a digitálními dovednostmi.

Podporou tvořivosti, řešení problémů a sociálních inovací pomáhá koalice studentům navrhovat a testovat řešení reálných výzev – od opatření v oblasti klimatu po začleňování – a zároveň posiluje kapacity pedagogů, kteří je mohou vést.

Iniciativa, která byla vyvinuta v rámci UNICEF’s Learning Passport a hostí ji platforma UNICEF Agora, nabízí dva specializované on-line kurzy:

  • Game Changers for Students (Hráči, kteří mění pravidla hry pro studenty) – seznamuje žáky ve věku 10–18 let s designovým myšlením, digitální kreativitou a podnikáním
  • Game Changers for Educators (Hráči, kteří mění pravidla hry pro pedagogy) – pomáhá učitelům a vedoucím mládeže mentorovat studenty prostřednictvím projektového učení

Oba kurzy jsou zdarma a dostupné v angličtině (nutná registrace na portálu Agora).

Od svého založení se do iniciativy Game Changers Coalition zapojily desítky tisíc studentů z více než 100 zemí, včetně mnoha evropských. Účastníci získávají digitální, podnikatelské a týmové kompetence, které jsou v souladu s rámcem digitálních kompetencí EU (DigComp) a rámcem EntreComp pro podnikání, a to prostřednictvím praktických výzev.

Pro pedagogy kurz poskytuje hotové výukové materiály, které podporují inkluzivní, na žáka zaměřené a STEAM integrované vyučování – priority, které se odrážejí ve Strategickém plánu EU pro vzdělávání v oblasti STEM (2025) a v Akčním plánu pro digitální vzdělávání. Podporou kreativního řešení problémů a smyslu pro iniciativu přispívá Koalice k cíli Digitální dekády, kterým je vybavit 80 % Evropanů základními digitálními dovednostmi do roku 2030.

Otevřená a modulární struktura modelu umožňuje jeho přizpůsobení různým vzdělávacím systémům. Školy, mládežnické organizace a národní koalice mohou začlenit materiály kurzu do svých vlastních programů STEAM a inovací a využít je k podnícení účasti na projektech v oblasti digitálního a sociálního podnikání.

Kurzy Game Changers jsou zdarma k dispozici na platformě UNICEF Agora pro studenty a pedagogy (je nutná registrace).