Očekávání Evropského týdne programování 2021

Autor: Josef Dašek Publikováno: 17. září 2021 17.09.2021

Istituto Comprensivo Valledel Conca, Scuola Primaria B. Lunedei (Morciano di Romagna –Rimini ITALY)

Třída 5.A

Autorka blogu: Stefania Altieri

V těžkých dobách pandemie, které jsme všichni zažili, jsme se mohli spolehnout na programování, díky němuž se udržel pevný vztah mezi učiteli a studenty. Vymysleli jsme spoustu zábavných aktivit online, a pokud to bylo možné, i společně ve třídě. K vytváření a remixování příběhů jsme používali programovací jazyk Scratch a studenti vyzývali své vrstevníky pomocí zábavných kvízů a vtipů.

      

Pandemie byla příležitostí vyzkoušet si kódování a programování na školách, čímž získaly tyto předměty a témata na významu. Ve školním roce 2020/2021 jsme některé aktivity v oblasti kódování propojili s cíli Agendy 2030. Snažili jsme se najít řešení pro nový udržitelný životní styl, což se nám podařilo, a zjistili jsme, že pomocí kódování můžeme pomoci chránit nejen naše komunity ale i přírodu.

Studenti tedy rozvíjeli svou kreativitu, učili se spolupracovat a aktivně se zapojovat. Objevovali nové strategie, rozvíjeli své kritické myšlení. Učili se a přitom se bavili! Roboti a umělá inteligence jim pomáhali přemýšlet a zkoumat nové možnosti, jak vyprávět příběhy a připravit se na budoucnost.

Ve třídách jsme využívali hry, jako např. CodyRoby, CodyColor a CodyFeet. Pomocí nich jsme pro žáky vytvářeli zábavné aktivity a zážitky, a také je využívali k přípravě zábavných soutěží. Kódování a robotika nám pomohla při zkoumání a analýze dat, k lepšímu porozumění světu. Zabývali jsme se příčinami a důsledky jevů a diskutovali o pozitivních a negativních reakcích.


Studenti, kteří se naučí kódovat, mohou vytvářet nové prvky, aplikace, produkty a také zlepší své budoucí kariérní příležitosti, protože třeba vymyslí nový obor, který dosud neexistuje.

Tím mohou pomoci vybudovat lepší budoucnost pro nás všechny.