Základní informace o publikaci

Oblast vzdělávání a rozvoje: Informační a komunikační technologie (IKT) dále nedefinované
Téma: Umělá inteligence, Internet věcí, Blockchain, Robotika, Strojové učení, Vývoj webových stránek, Mikroelektronika, Digitální dovednosti
Cílová skupina: Digitální dovednosti pro pracovní sílu
Digitální dovednosti pro ICT odborníky
Úroveň digitálních dovedností: Základní, Střední, Pokročilá, Odborník na digitální technologie
Druh iniciativy: Národní iniciativa
Druh publikace: Studie
Geografický rozsah: Belgie

O publikaci

Digitalizace zefektivňuje obchodní procesy a otevírá cestu k inovacím prostřednictvím nových produktů, služeb a obchodních modelů. Mnoho společností však poměrně neví, kde mají začít, nebo zahajují digitální projekty, které jsou po určitou dobu pozastaveny nebo jednoduše zůstávají nedokončeny.

Na malé a střední podniky připadá 70 % zaměstnanosti v belgickém soukromém sektoru. Ve srovnání s velkými korporacemi a začínajícími digitálními podniky jsou však v projektech digitálních inovací nedostatečně zastoupeny. Posledním dvěma zprávám se obvykle věnuje nesčetné mezinárodní zprávy o digitalizaci. Toto téma má nicméně pro belgické malé a střední podniky zásadní význam. Proto Agoria – belgická federace pro technologický průmysl – poprvé zmapovala digitalizaci průmyslových malých a středních podniků.

Zpráva se zabývá otázkou, jak se společnosti, které digitalizaci nejvíce využívají, liší od těch, které ji nevyužívají, a co je tajné pro úspěšnou digitální transformaci. Poskytuje přehled současného stavu digitalizace v belgických průmyslových malých a středních podnicích. Na základě rozhovorů se 400 společnostmi je formulováno sedm zlatých pravidel pro vytvoření digitální kultury.

Výsledky ukazují přímou souvislost mezi způsobem myšlení a práce, kulturou a mírou úspěšnosti digitálních projektů. Proto je „digitální myšlení“ základním kamenem doporučení obsažených v této studii.