Základní informace o publikaci
Oblast vzdělávání a rozvoje: | Interdisciplinární programy a kvalifikace zahrnující vzdělávání a výchovu |
---|---|
Téma: | Umělá inteligence, Kybernetická bezpečnost, Internet věcí, Big Data, Blockchain, Robotika, Rozšířená realita, Virtuální realita, Vysoce výkonná výpočetní technika, Strojové učení, Cloud computing, Software, Vývoj webových stránek, Digitální dovednosti |
Cílová skupina: | Digitální dovednosti pro pracovní sílu Digitální dovednosti pro ICT odborníky Digitální dovednosti ve vzdělávání Digitální dovednosti pro všechny |
Úroveň digitálních dovedností: | Základní, Střední, Pokročilá, Odborník na digitální technologie |
Druh iniciativy: | Mezinárodní iniciativa |
Druh publikace: | Studie |
Geografický rozsah: | Evropská unie |
O publikaci
Tento nedávný politický dokument střediska Cedefop s využitím koncepce inteligentních a zelených měst analyzuje, jak může odborné vzdělávání a příprava pomoci městům stát se inteligentnějšími
a ekologičtějšími, a usnadnit tak Zelenou dohodu pro Evropu, strategii růstu EU a politickou reakci na výzvy související se změnou klimatu a zhoršováním životního prostředí.
Zelená dohoda pro Evropu vytváří základ pro to, aby se EU do roku 2050 stala konkurenceschopnou ekonomikou účinně využívající zdroje s nulovými čistými emisemi skleníkových plynů a zároveň zajistila spravedlivou transformaci pro všechny.
Scénář podle prognózy dovedností střediska Cedefop, který se zabýval důsledky Zelené dohody pro Evropu do roku 2030 z hlediska odborného vzdělávání a přípravy a dovedností, ukazuje, že vytváření dovedností – počáteční i během pracovního života – bude mít zásadní význam pro obsazení nově vytvořených pracovních míst a pro přechod pracovníků do ekologičtějších odvětví a povolání.