O strategii

Nizozemská strategie digitalizace 2.0 nastiňuje řadu priorit pro nadcházející roky: umělá inteligence, datová věda pro sociální otázky a hospodářský růst, digitální začlenění a dovednosti, digitální správa, digitální konektivita, digitální odolnost.

Digitální dovednosti jako téma jsou jednou z hlavních priorit jak pro trh práce, tak pro širší společnost. Opatření zahrnují úsilí v oblasti základních digitálních dovedností, digitálního začleňování, udržitelné zaměstnatelnosti a celoživotního učení, jakož i požadovanou rekvalifikaci s cílem zajistit nezbytné dovednosti a pracovní místa zítřka.

Digitální dovednosti pro občany
  • Pomoc lidem vyrovnat se s digitalizací (podpora rozvoje digitálních dovedností)
  • Vysvětlení důsledků digitalizace (digitální povědomí)
  • Usnadnění využívání digitálních služeb pro všechny (zlepšení služeb státní správy)
Digitální dovednosti pracovní síly
  • Rozvoj nových digitálních dovedností v reakci na měnící se profese a úkoly.
  • Pilotní projekty s asistenčními službami v oblasti odborné přípravy a zaměstnanosti na podporu kultury učení v odvětví malých a středních podniků
  • Průzkum personalizovaného digitálního portálu nabízejícího příležitosti k odborné přípravě
  • Usnadnění flexibilnější škály programů vzdělávání dospělých a individuálních rozpočtů na vzdělávání a rozvoj
Digitální dovednosti pro odborníky v oblasti IKT
  • Znalostní instituce, strany v oblasti vzdělávání, vládní agentury a podniky rozšiřují skupinu pracovníků a znalostí v oblasti informačních a komunikačních technologií v rámci iniciativy v oblasti IKT v rámci agendy lidského kapitálu.
  • Spolupráce mezi podnikatelskou sférou a odvětvím vzdělávání prostřednictvím iniciativ, jako je technologický pakt, programy v oblasti lidského kapitálu a akční program pro inteligentní průmysl.
  • Vypracování soudržného přístupu zaměřeného na zvýšení počtu zahraničních studentů v Nizozemsku.
Digitální dovednosti ve vzdělávání
  • Učitelé, vedoucí pracovníci škol a manažeři inovují učením mezi sebou navzájem a externími stranami;
  • Digitální gramotnost žáků a učitelů;
  • Digitální výukové zdroje, které fungují pro uživatele;
  • Bezpečná a spolehlivá infrastruktura, která obstojí i v budoucnu;
  • Strukturální pozornost věnovaná etice digitalizace vzdělávání.

Rozpočet

Veřejný individuální rozpočet na vzdělávání a rozvoj realizovaný UWV (agentura zaměstnaneckého pojištění).