O strategii
V nadcházejících letech bude vzdělávání Lotyšska pokračovat a posílí různé stupně změn, které souvisejí především s budoucími potřebami společnosti a rozvojem nezbytných znalostí a dovedností. To je stanoveno v pokynech pro rozvoj vzdělávání na období 2021–2027, které lotyšská vláda schválila dne 22. června 2021.
Zastřešujícím cílem pokynů na období 2021–2027 je zajistit, aby se cíle pokynů na období 2021–2027 vztahovaly na všechny lotyšské státní příslušníky, a to s cílem podpořit rozvoj původní organizace POTEnCIA, včetně rozvoje celé délky platnosti celního kodexu a vývoje ročníkové hry a reakce na širokou veřejnost a hospodářský subjekt.
Pokyny byly vypracovány s ohledem na:
- vnitrostátní cíle a priority strategického rozvoje stanovené v lotyšském národním rozvojovém plánu na období 2021–2027 (dále jen „NAP2027“) a lotyšské strategii udržitelného rozvoje do roku 2030;
- analýzu současné situace klíčových výzev v oblasti vzdělávání v Lotyšsku;
- Lotyšsko je vázáno vývojem ve vzdělávání v pobaltských a evropských regionech, jakož i převládajícími trendy v oblasti vzdělávání ve světě.
Aby bylo možné řešit zjištěné výzvy a dosáhnout vize vzdělávání v roce 2027, stanoví hlavní směry čtyři cíle rozvoje vzdělávání:
- vysoce kvalifikovaní, kvalifikovaní pedagogové a akademičtí pracovníci orientovaní na excelenci;
- nejmodernější a vysoce kvalitní vzdělávání nabízející vysoce cenné dovednosti na trhu práce;
- podpora růstu pro všechny;
- udržitelné a účinné vzdělávací systémy a řízení zdrojů.
Cíle, jichž má být v oblasti vzdělávání dosaženo, jsou stanoveny způsobem, který respektuje globální vývoj, jako je digitální transformace, demografické změny a změny ve struktuře zaměstnanosti. Zohledněny jsou rovněž otázky, které jsou pro Lotyšsko obzvláště důležité: nedostatečná konkurenceschopnost učitelského povolání, slabá generace učitelů a akademických pracovníků, nerovné vzdělávací příležitosti mezi městskými a venkovskými školami, nízká motivace k účasti na vzdělávání dospělých a další aspekty.
Hlavní aktivity v oblasti digitální transformace:
- zvýšení počtu profesí prostřednictvím elektronického řízení, vysoká úroveň a nárůst objemu využívání elektronických technologií;
- digitální snímek a podpora materiálu; attitistis;
- rozvoj průřezových kompetencí v oblasti digitálních dovedností – kritické myšlení a problemrisina, kreativita a vyskakování, inovace a vyskakování, magistr kompetencí, spolupráce, účast občanů, účast občanů, digitální Pratibe.
Mezinárodní organizace – OECD, UNESCO, Světové ekonomické fórum – orgány EU a další organizace ve svých vlastních výzkumných studiích, které se vyznačují silnými trendy v rozvoji technologií a digitálních dovedností, což je lotyšský stav.
V kontextu této situace se digitální dovednosti nepřátelského přidávají k dovednostem čtení a k dovednostem při opětovném výkonu, přičemž je třeba zdůraznit, že alespoň základní úroveň je a měla by být nezbytná pro každého, a to bez ohledu na povahu práce. Kromě profesionálních pracovníků, světa práce bude pracovní prostředí vykonávat každodenní práci, a to v důsledku nejpokročilejších digitálních procesů a digitální ekonomiky, jakož i počtu Dazů, což je rychlý vývoj počtu elektronických služeb. „Digitální propast“ mezi sociálními skupinami v oblasti digitálních dovedností a myšlenka rozvoje digitálních dovedností je „digitální propast“ mezi sociálními skupinami v oblasti digitálních dovedností. Aby to bylo možné, je třeba ji zohlednit v případě skupiny s nízkými nebo nedostatečnými digitálními dovednostmi (dospělí ve stáří pe 13, 50, dotazovaní u registrátorů na venkově atd.).
Zákony veřejné služby a Atta4linațti cadjăti (obchodování) pro stále běžnější praxi každodenní praxe. Očekává se, že ropný podnik bude stále větší kuchyňskou technologií, která se bude používat, a to jak ve formě kuchyních tříd, kuchyních laboratoří, kuchyně, tak v diskusi. Dojde ke změně potřeby určitých druhů zdrojů a infrastruktury – více než do investic do telekomunikací, investic do telekomunikací, krátkého širokopásmového připojení k internetu a digitálního revolvingu, poskytování zdrojů.
Vliv techniky nesmí být pouze procesem vyčerpání, ale také řízením technologického systému. Acttua, cd.a., štěpení a automatizace a automatizace jsou předmětem monitorování emisního systému i uzlu správy. Technologie bude použita pro účely samotného dokumentu jako tření ficencí a kontext, v němž je nezbytné použít technologii samotného dokumentu.
Pokyny jsou nadepsány „Dovednosti pro budoucnost budoucnosti“, zdůrazňují význam využitelnosti znalostí a dovedností jako výsledků vzdělávání a odkazují na probíhající regionální a globální iniciativy v oblasti plánování rozvoje – návrhy národních strategií dovedností OECD a Evropská agenda dovedností Evropské komise do roku 2025.
Stručně řečeno, pokud jde o Pokyny pro rozvoj vzdělávání na období 2021–2027, se dozvíte na prezentaci náměstka státního tajemníka, politické iniciativy a ředitelky odboru pro pomoc, Ilze Saleniece.
Rozpočet
Celkové financování z národních, městských, soukromých sektorů a evropských zdrojů — 4 491 661 342 EUR Financování související s rozvojem digitálních dovedností, ICT a budováním kapacit digitálních zdrojů, konkrétně posílením kapacity vysokoškolských institucí změnou systému profesního rozvoje akademického personálu, posílením profesních kompetencí akademického personálu (digitální kompetence, výuka zaměřená na studenty, apod.), přenos inovací v oblasti výuky a učení — 14 137 500 EUR; Možnosti rozvoje pokročilých digitálních dovedností na vysokoškolských institucích — 26 100 000 EUR; Posílení kapacity ICT a digitálních zdrojů ve vzdělávacích institucích — 27 705 154 EUR; Zajištění rozvoje digitálního vzdělávání a e-learningových řešení v rámci flexibilní nabídky vzdělávání — 10 875 000 EUR; Zvýšení investic do digitalizace vysokoškolských institucí, materiálně-technické základny a inovativního výzkumného procesu — 157 046 600 EUR.Aktuální stav strategie
Datum schválení: 22. června 2021. Plán činnosti na léta 2021-2023 byl přijat.