O strategii
Národní strategie digitalizace pro školní systém ve Švédsku je nedílnou součástí vnitrostátní strategie digitalizace se zaměřením na aspekty týkající se odvětví vzdělávání.
Hlavním cílem švédské strategie je vytvořit další příležitosti pro digitalizaci, dosáhnout vysoké úrovně digitální gramotnosti (zejména pro děti, studenty a mladé lidi) a podporovat rozvoj znalostí, rovných příležitostí a přístupu k technologiím. Vnitrostátní strategie digitalizace pro školní systém ve Švédsku je založena na třech prioritních oblastech, z nichž každá je doprovázena souborem milníků.
Digitální gramotnost pro všechny
Všechny děti a studenti musí rozvíjet vhodné digitální dovednosti:
- Dětem a žákům základního a středního vzdělávání by měly být poskytnuty nezbytné podmínky pro rozvoj digitálních dovedností.
- Vedoucí pracovníci mateřských škol, ředitelé a vedoucí pracovníci škol musí být schopni strategicky vést digitální rozvoj ve svých organizacích.
- Zaměstnanci pracující s dětmi a studenty musí být schopni identifikovat, vybírat a používat digitální nástroje ve vzdělávání.
Rovný přístup a využívání
Děti, studenti a zaměstnanci musí mít dobrý a rovný přístup k digitálním nástrojům a zdrojům, aby se zlepšily vzdělávací činnosti.
- Děti, studenti a zaměstnanci musí mít přístup k příslušným digitálním nástrojům na základě svých potřeb a přizpůsobeným jejich podmínkám.
- Musí být zavedena vhodná infrastruktura a technická a pedagogická podpora.
- Digitální vzdělávací zdroje používané při výuce musí být přiměřené a měly by být účinně využívány technologické příležitosti.
- Výuka lidských zdrojů a administrativní práce by měly být k dispozici v digitálním formátu, aby se přispělo k analýze a provádění politik.
Výzkum a následná opatření týkající se příležitostí digitalizace
- Měl by být posílen a podporován výzkum dopadu digitalizace na výuku a učení.
- Budou prováděny činnosti navazující na digitalizaci ve školním systému a podpoří rozvoj budoucích činností a iniciativ.
Úplné znění strategie je k dispozici ve švédštině.
Rozpočet
N/AAktuální stav strategie
N/A