Základní informace o publikaci
Oblast vzdělávání a rozvoje: | Pedagogika |
---|---|
Téma: | Digitální dovednosti |
Cílová skupina: | Digitální dovednosti ve vzdělávání |
Úroveň digitálních dovedností: | Základní, Střední, Pokročilá |
Druh iniciativy: | Mezinárodní iniciativa |
Druh publikace: | Odborná práce, Pracovní dokument |
Geografický rozsah: | Evropská unie Mimo EU |
O publikaci
Vzestup digitálního trhu práce: charakteristiky a důsledky pro výzkum vzdělávání, příležitostí a práce je součástí série pracovních dokumentů, které vydal mezinárodní tým výzkumníků z organizace Digital Futures of Work.
Výzkum vzdělání a práce se obvykle zaměřuje na roli kvalifikace při utváření individuálních příležitostí v nabídce pracovních míst. Navzdory své klíčové roli v pochopení vazby mezi vzděláním a prací zůstává způsob fungování trhu práce ve stále více digitálním kontextu nedostatečně prozkoumán.
Tento článek vysvětluje, proč je nutné digitální trh práce studovat, a to nejen kvůli poklesu vnímané hodnoty kvalifikací, ale také proto, že rychlé digitální inovace mění strukturu trhu práce a utvářejí nabídku pracovních míst.
Digitální nástroje poskytují uchazečům o zaměstnání nové způsoby, jak se popsat, a zaměstnavatelům další kvantifikovatelné údaje o kandidátech, a to v reálném čase a s nízkými náklady. Autoři identifikují tři dimenze digitálních trhů práce, které je odlišují od dřívějších “analogových” modelů, tzv: ICE:
- Informace
- Řízení
- Účast
Dokument dále vysvětluje, jak změny v těchto rozměrech přispívají k restrukturalizaci náborového procesu, a nastiňuje některé důsledky pro současné pojetí vztahu mezi vzděláváním a prací a sociálních nerovností.
⚠ Disclaimer: Text byl automaticky přeložen z evropské platformy Digital Skills and Jobs. Pokud jste v textu našli chyby, obraťte se, prosím, na digikoalice@npi.cz