O zdroji

Tato případová studie nabízí určitý přehled o krátkodobém a dlouhodobém dopadu onemocnění COVID-19 na vzdělávání dospělých a související oblasti (hospodářství, trh práce). Cílem případové studie je prozkoumat, jak byly probíhající zdravotní krize ovlivněny různými společenskými skupinami, jako jsou pracovníci, rodiče, učitelé a studující. Vzhledem k tomu, že se vzdělávání na dálku stalo novou normou a školy, které chodí on-line, byli dotčeni nejen studenti a učitelé, pokud jde o celkové digitální kompetence a vybavení. Další dotčená skupina – rodiče – byla zapojena do usnadňování učení, přičemž někteří rodiče samoživitelé byli obzvláště postiženi. 

Studie rovněž zaujímá holistický přístup a zohledňuje dopad krize COVID-19 na poskytovatele odborné přípravy, pedagogické pracovníky a metody poskytování. Navrhuje rovněž doporučení pro systémy vzdělávání dospělých, která jim umožní lépe reagovat na vzdělávací potřeby dospělých a výzvy současné zdravotní a hospodářské situace v Evropě. Vzhledem k trendům, které ukazují na rostoucí nabídku a poptávku v oblasti online školení a distančního vzdělávání, mohou doporučení uvedená v případové studii sloužit jako stavební základ pro lepší systémy online vzdělávání pro organizace a školy.

Metodologie

Případová studie založená na kvalitativním a kvantitativním přístupu k výzkumu, která se zaměřuje na různé společenské skupiny zasažené změnami ve vzdělávání a výuce v důsledku pandemie COVID-19.