O zdroji

Tato případová studie nabízí určitý přehled o krátkodobém a dlouhodobém dopadu onemocnění COVID-19 na vzdělávání dospělých a související oblasti (hospodářství, trh práce). Cílem případové studie je prozkoumat, jak byly probíhající zdravotní krize ovlivněny různými společenskými skupinami, jako jsou pracovníci, rodiče, učitelé a studující. Vzhledem k tomu, že se vzdělávání na dálku stalo novou normou a školy, které chodí on-line, byli dotčeni nejen studenti a učitelé, pokud jde o celkové digitální kompetence a vybavení. Další dotčená skupina – rodiče – byla zapojena do usnadňování učení, přičemž někteří rodiče samoživitelé byli obzvláště postiženi. 

Studie rovněž zaujímá holistický přístup a zohledňuje dopad krize COVID-19 na poskytovatele odborné přípravy, pedagogické pracovníky a metody poskytování. Navrhuje rovněž doporučení pro systémy vzdělávání dospělých, která jim umožní lépe reagovat na vzdělávací potřeby dospělých a výzvy současné zdravotní a hospodářské situace v Evropě. Vzhledem k tomu, že trendy poukazující na zvýšenou nabídku a poptávku, pokud jde o on-line odbornou přípravu a distanční vzdělávání, mohou doporučení případové studie sloužit jako základ pro lepší on-line vzdělávací systémy pro organizace a školy. 

Disclaimer: Text byl automaticky přeložen z evropské platformy Digital Skills and Jobs. Pokud jste v textu našli chyby, obraťte se, prosím, na digikoalice@npi.cz

Metodologie

Případová studie založená na kvalitativním a kvantitativním přístupu k výzkumu, která se zaměřuje na různé společenské skupiny zasažené změnami ve vzdělávání a výuce v důsledku pandemie COVID-19.