Základní informace o publikaci
Oblast vzdělávání a rozvoje: | Čtení, psaní a počítání Osobní dovednosti a rozvoj Vzdělávání a výchova dále nedefinované |
---|---|
Téma: | Digitální dovednosti |
Cílová skupina: | Digitální dovednosti ve vzdělávání |
Úroveň digitálních dovedností: | Základní, Střední, Pokročilá |
Druh iniciativy: | Institucionální iniciativa EU |
Druh publikace: | Zpráva |
Geografický rozsah: | Evropská unie |
O publikaci
Tato srovnávací vzdělávací studie EU, která byla provedena během 12 měsíců od září 2020 do září 2021, měla za cíl posoudit skutečnou a potenciální úlohu digitálních technologií při podpoře přístupu k povinnému školnímu vzdělávání, jeho kvality a rovnosti v celé Evropě a jejich úlohu při doplňování a posilování tradičních forem výuky a učení.
Klíčová zjištění:
- Studie zjistila, že předpokladem pro využití digitalizace pro inkluzivní vzdělávání je přístup k digitální infrastruktuře a vysoce kvalitním nástrojům.
- Navzdory tomu, že je důležité zajistit, aby účastníci vzdělávání měli přístup k digitálním technologiím, je zřejmé, že samotný přístup není zárukou výsledků učení. Učitelé a účastníci vzdělávání potřebují specifické pedagogicky orientované digitální dovednosti k účinnému začlenění digitálních technologií do výukových a učebních postupů
- Digitální začleňování konkrétních zranitelných skupin účastníků vzdělávání má obvykle podobu roztříštěných iniciativ zdola nahoru bez řídicího rámce na úrovni systému.
- pokud jde o podporu začlenění účastníků vzdělávání s problémy s rozvojem a pozorností do povinné školní docházky, výzkum naznačuje, že digitální nástroje by mohly být obzvláště užitečné při ochraně této skupiny účastníků vzdělávání před odmítavým zvukem, světlem, zrakem a pohyby, což usnadní zaměření a udržení koncentrace.