Základní informace o publikaci

Oblast vzdělávání a rozvoje: Čtení, psaní a počítání
Osobní dovednosti a rozvoj
Vzdělávání a výchova dále nedefinované
Téma: Digitální dovednosti
Cílová skupina: Digitální dovednosti ve vzdělávání
Úroveň digitálních dovedností: Základní, Střední, Pokročilá
Druh iniciativy: Institucionální iniciativa EU
Druh publikace: Zpráva
Geografický rozsah: Evropská unie

O publikaci

Tato srovnávací vzdělávací studie EU, která byla provedena během 12 měsíců od září 2020 do září 2021, měla za cíl posoudit skutečnou a potenciální úlohu digitálních technologií při podpoře přístupu k povinnému školnímu vzdělávání, jeho kvality a rovnosti v celé Evropě a jejich úlohu při doplňování a posilování tradičních forem výuky a učení. 

Klíčová zjištění:

  • Studie zjistila, že předpokladem pro využití digitalizace pro inkluzivní vzdělávání je přístup k digitální infrastruktuře a vysoce kvalitním nástrojům.
  • Navzdory tomu, že je důležité zajistit, aby účastníci vzdělávání měli přístup k digitálním technologiím, je zřejmé, že samotný přístup není zárukou výsledků učení. Učitelé a účastníci vzdělávání potřebují specifické pedagogicky orientované digitální dovednosti k účinnému začlenění digitálních technologií do výukových a učebních postupů
  • Digitální začleňování konkrétních zranitelných skupin účastníků vzdělávání má obvykle podobu roztříštěných iniciativ zdola nahoru bez řídicího rámce na úrovni systému.
  • pokud jde o podporu začlenění účastníků vzdělávání s problémy s rozvojem a pozorností do povinné školní docházky, výzkum naznačuje, že digitální nástroje by mohly být obzvláště užitečné při ochraně této skupiny účastníků vzdělávání před odmítavým zvukem, světlem, zrakem a pohyby, což usnadní zaměření a udržení koncentrace.