Základní informace o publikaci
| Oblast vzdělávání a rozvoje: | Čtení, psaní a počítání | 
|---|---|
| Téma: | Kybernetická bezpečnost | 
| Cílová skupina: | Digitální dovednosti ve vzdělávání | 
| Úroveň digitálních dovedností: | Základní | 
| Druh iniciativy: | Institucionální iniciativa EU | 
| Druh publikace: | Zpráva | 
| Geografický rozsah: | Evropská unie | 
O publikaci
V této zprávě agentura ENISA přispívá jak k praxi, tak k výzkumu nedostatku dovedností v oblasti kybernetické bezpečnosti a nedostatků ve dvou specifických oblastech.
Zaprvé poskytuje přehled o současné nabídce dovedností v oblasti kybernetické bezpečnosti v Evropě prostřednictvím analýzy údajů shromážděných a vytvořených nedávno zřízenou databází vysokoškolského vzdělávání v oblasti kybernetické bezpečnosti (CyberHEAD).
Zadruhé popisuje politické přístupy, které členské státy EU přijaly ve snaze zvýšit a udržet své vnitrostátní pracovní síly v oblasti kybernetické bezpečnosti. Tyto přístupy byly klasifikovány 
a analyzovány na základě cílů stanovených v národním rámci agentury ENISA pro hodnocení schopností (NCAF), konkrétně na základě povědomí o kybernetické bezpečnosti, odborné přípravy, výzev a cvičení. Na základě shromážděných a analyzovaných údajů obsahuje tato zpráva pět doporučení k řešení nedostatku a nedostatků v oblasti dovedností v oblasti kybernetické bezpečnosti v EU.