Základní informace o publikaci
Oblast vzdělávání a rozvoje: | Informační a komunikační technologie (IKT) dále nedefinované |
---|---|
Téma: | Kybernetická bezpečnost |
Cílová skupina: | Digitální dovednosti ve vzdělávání |
Úroveň digitálních dovedností: | Odborník na digitální technologie |
Druh iniciativy: | Institucionální iniciativa EU |
Druh publikace: | Zpráva |
Geografický rozsah: | Evropská unie Švýcarsko Spojené království USA |
O publikaci
Tato zpráva Agentury Evropské unie pro kybernetickou bezpečnost (ENISA) se zaměřuje na stav vzdělávacího systému v oblasti kybernetické bezpečnosti a na neschopnost přilákat více studentů ke studiu kybernetické bezpečnosti.
Tvrdí, že mnoho současných problémů v oblasti vzdělávání v oblasti kybernetické bezpečnosti by mohlo být zmírněno přepracováním způsobů vzdělávání a odborné přípravy, které definují znalosti a dovednosti, které by studenti měli mít po ukončení studia a po vstupu na trh práce.
Čtyři země – Austrálie, Francie, Spojené království a Spojené státy – se pokusily přehodnotit diplomy v oblasti kybernetické bezpečnosti pomocí certifikace. V této souvislosti agentura ENISA vytvořila databázi vysokoškolského vzdělávání v oblasti kybernetické bezpečnosti, což je interaktivní databáze diplomů v oblasti kybernetické bezpečnosti v zemích EHP (Evropského hospodářského prostoru) a ve Švýcarsku.