Základní informace o publikaci

Oblast vzdělávání a rozvoje: Informační a komunikační technologie (IKT) dále nedefinované
Téma: Kybernetická bezpečnost
Cílová skupina: Digitální dovednosti ve vzdělávání
Úroveň digitálních dovedností: Odborník na digitální technologie
Druh iniciativy: Institucionální iniciativa EU
Druh publikace: Zpráva
Geografický rozsah: Evropská unie
Švýcarsko
Spojené království
USA

O publikaci

Tato zpráva Agentury Evropské unie pro kybernetickou bezpečnost (ENISA) se zaměřuje na stav vzdělávacího systému v oblasti kybernetické bezpečnosti a na neschopnost přilákat více studentů ke studiu kybernetické bezpečnosti.

Tvrdí, že mnoho současných problémů v oblasti vzdělávání v oblasti kybernetické bezpečnosti by mohlo být zmírněno přepracováním způsobů vzdělávání a odborné přípravy, které definují znalosti a dovednosti, které by studenti měli mít po ukončení studia a po vstupu na trh práce.

Čtyři země – Austrálie, Francie, Spojené království a Spojené státy – se pokusily přehodnotit diplomy v oblasti kybernetické bezpečnosti pomocí certifikace. V této souvislosti agentura ENISA vytvořila databázi vysokoškolského vzdělávání v oblasti kybernetické bezpečnosti, což je interaktivní databáze diplomů v oblasti kybernetické bezpečnosti v zemích EHP (Evropského hospodářského prostoru) a ve Švýcarsku.