Evropská komise bude bojovat proti dezinformacím a podporovat rozvoj digitální gramotnosti mladých lidí

Autor: Federica Tondo, Platforma pro digitální dovednosti a pracovní místa Publikováno: 26. října 2022 26.10.2022

V zájmu boje proti dezinformacím a podpory digitální gramotnosti je zřejmé, že je třeba posílit úlohu vzdělávání a odborné přípravy.

Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD) uvedla, že pouze jen o něco více než polovina patnáctiletých v Evropské unii (EU) obdržela pokyny, jak rozpoznat neobjektivní nebo subjektivní informace.

Podle údajů Eurobarometru se 80 % Evropanů rovněž domnívá, že falešné zprávy jsou v jejich zemi problémem, a třetina žáků osmého ročníku údajně digitálně negramotná.

V této souvislosti vydala Evropská komise 11. října soubor pokynů pro pedagogy a školitele ohledně toho, jak bojovat proti dezinformacím a podporovat digitální gramotnost.

Pokyny nabízejí učitelům a pedagogům praktické rady, včetně nápadů na aktivity a užitečných tipů. Jsou určeny pro základní a středoškolské pedagogy bez ohledu na to, zda mají specializované odborné znalosti v oblasti digitálního učení.

Pokyny a doprovodná zpráva jsou součástí akčního plánu digitálního vzdělávání. Jejich cílem je zlepšit digitální gramotnost a nabídnout užitečné informace o dezinformacích. Poskytují pokyny, jak náležitě používat digitální technologie a jak hodnotit dovednosti studentů v oblasti digitální gramotnosti.

Pokyny nabízejí pedagogické odborné znalosti o rozvoji schopností studentů v oblasti kritického myšlení s cílem zvýšit jejich odolnost v digitálním věku a jsou určeny pro učitele základních škol a školitelů v různých oborech a s různou úrovní zkušeností a znalostí v této oblasti.

Doporučení se zabývají otázkami, jako jsou:

Podívejte se na informační přehled a infografiku

© Evropská komise

⚠ Disclaimer: Text byl automaticky přeložen z evropské platformy Digital Skills and Jobs. Pokud jste v textu našli chyby, obraťte se, prosím, na digikoalice@npi.cz