Základní informace o iniciativě
Oblast vzdělávání a rozvoje: | Informační a komunikační technologie (IKT) dále nedefinované Jazyky dále nedefinované |
---|---|
Téma: | Digitální dovednosti |
Cílová skupina: | Digitální dovednosti ve vzdělávání |
Úroveň digitálních dovedností: | Základní |
Druh iniciativy: | Místní iniciativa |
O iniciativě
Jazyková laboratoř na 26. ZŠ v Plzni pracuje po roce pilotního testování softwaru SANAKO na plné obrátky. Zároveň slouží jako školicí místnost pro učitele z dalších osmi škol vybavených stejným systémem.
SANAKO je multimediální software, který umožňuje individualizovat výuku žáků, zlepšit výslovnost a intonaci pomocí vzorového mluvčího, hlas žáků je nahráván a jejich výslovnost je ihned vyhodnocena. Dále umožňuje testovat slovní zásobu, funkcí hlasování se žáci sami ohodnotí, umožňuje žákům ve dvojicích, v menších skupinách či celé třídě chatovat na zadané téma, distribuovat a ihned sbírat zadané úkoly, žáky monitorovat, ovládat jejich PC. Při poslechovém cvičení žáci mohou pracovat individuálně, vlastním tempem, kdy pokročilejší žáci mohou být uvedeni do relace samostudia, zatímco se učitel zaměří na žáky, kteří potřebují při výuce větší podporu nebo naopak. Žáci se také mohou s učitelem domlouvat přes zprávy. Během výuky žáci používají sluchátka s mikrofonem, která jsou speciálně navržena pro náročné vzdělávací prostředí.
A jak se našim žákům osmých tříd v jazykové laboratoři pracovalo?
“Líbí se mi, že každý má svoji práci, každý jede svým tempem, ve třídě není zbytečný hluk, bavila mne videa s úkoly, používáme angličtinu v praxi.”
“Je to zábavné (alespoň pro mne), dostáváme vše lépe do hlavy. Můžeme více procvičovat, protože když mám práci hotovou, paní učitelka nám okamžitě pošle práci další, mohu toho tedy více stihnout než v normální hodině. Některým spolužákům to jde pomaleji a ve třídě brzdí mne, se Sanakem se tak neděje.”
“Libí se mi, že nemusíme být stále zavřeni ve třidě a také, že se dá učit i jinou metodou…”
“Stále něco posloucháme, píšeme, vyplňujeme a vždycky to není to samé a to se mi na tom libí.”
“Baví mne to, je to něco jiného než normálně, zapamatuji si toho více. V sanaku se naučím gramatiku, výslovnost slovíček, vše vlastním tempem a hlavně, všichni musíme pracovat.”
“Děláme různé rozhovory, procvičujeme angličtinu i poslechově.”
“Sanako mne baví, když něco nevíme, můžeme si to ihned dohledat, Chatujeme a myslím si, že se naučíme více než ve třídě. Budu ráda, když budeme se Sanakem pracovat i příští rok. Při práci v programu SANAKO se musíme všichni soustředit a dávat větší pozor než ve třídě.”
“Práce se sanakem mne bavila, byla to tvrdá práce, ale i sranda. Naučila jsem se více věcí. Bavily mne aktivity na procvičování všeho, co jsme probírali v písničkách, v kouskách filmech, chatování…”
“S programem sanako se mi dobře pracovalo, cvičení, která pro nás paní učitelka připravuje, jsou naučná, někdy i zábavná a vždy je co dělat, nemáme čas se nudit.”
“Tento program pro mě přinesl mnoho, naučil mne mnoho praktických věcí jako: lépe mluvit, vyslovovat slova, pracovat samostatně. Rád jsem s programem pracoval.”
“Sanako je fajn, přijde mi super, že každý může pracovat tempem jaké si sám zvolí a nikdo mu neříká, ať přidá nebo, že je pomalý. Občas jsem nepochopila zadání úkolu, ale za to může spíš moje angličtina. Bavilo mě to a myslím, že by to k výuce patřit určitě mělo.”
“Líbilo se mi procvičování s videi vždy na konci hodiny i skupinový chat.”
“Sanako byla dobrá věc, mohli jsme dělat různá cvičení podle svého tempa. Poslechy jsme si mohli pustit podle toho, jak potřebujeme. Doufám, že bude i příští rok. V SANAKU jsme si užili i zábavu.”
“Na SANAKU mne nejvíce vyhovovalo, že každý mohl pracovat vlastním tempem a nemuselo se pospíchat ani na někoho čekat. Také mne bavily písničky na poslech.”