O příkladu
Portál spolupráce s průmyslem (SSP), vznikl a je rozvíjen díky centralizovanému rozvojovému projektu MŠMT a finanční podpoře Fakulty informačních technologií ČVUT. Na začátku projektu byla snaha o ideální případ, kdy Portál SSP bude vše řídit sám, ke spokojenosti všech zúčastněných stran.
Portál je od roku 2014 spuštěn na celofakultní bázi. Cílem Portálu SSP je umožnit efektivní a všestranně prospěšnou spolupráci průmyslových partnerů (podniků) s univerzitním pracovištěm, zejména s jeho studenty. SSP reprezentuje unikátní koncept, jenž je svým rozsahem a stupněm integrace s akademickým prostředím první svého druhu. Do projektu je nyní zapojeno na 182 firem. Každý semestr také pořádá kariérní veletrh CoFIT, na kterém se mohou studenti seznámit s firmami z oblasti IT.
Běžnou zkušeností je, že studenti během studia na částečný úvazek pracují ve specializovaných společnostech. Získávají tak praxi, která však bohužel není nikterak provázána s výukou ve škole. Díky portálu Spolupráce s průmyslem lze však projektová výuka a závěrečné práce realizovat ve spolupráci se společnostmi tak, aby byly výstupy přímo použitelné zadávající společností a zároveň započítané do souvisejících předmětů. Díky portálu SSP se mohou studenti podílet již při studiu na zajímavých projektech z praxe, rozvíjet svoje dovednosti a postupně si osvojovat technologie a postupy využívané v podnicích. Studenti nebo studentské týmy pracují na předem definovaném úkolu, který je schválen pedagogy. Fakultě dává tento systém silnou zpětnou vazbu, které využívá k inovacím praktických částí předmětů.
Inovativní je rovněž používání chytrých algoritmů, jež zajišťují, že na zadané projekty jsou doporučováni právě ti studenti, kteří nejvíce odpovídají specifikovaným požadavkům. Posuzování vhodnosti kandidáta probíhá na základě tzv. garantovaného hodnocení, jež je založeno na výpočtu schopností studenta (ovlivněno např. studijními výsledky v již absolvovaných předmětech). Tento prvek zároveň motivuje studenta k vylepšení jeho hvězdného profilu a tím i daných dovedností (= gamifikace).
Hlavními benefity projektu pro studenta jsou: kredity, praxe/zkušenosti, kontakty, feedback, vylepšení CV, finanční odměna.