O příkladu

Vyučování pro budoucnost (Predă pentru viitor) nabídlo více než 500 dospělým v Rumunsku, Bulharsku a Řecku inovativní vzdělávací zkušenosti týkající se integrace tří témat (IKT, řízení inovací a spolupráce sítí a podnikání a vedoucí postavení) do kariéry, což mělo pozitivní dopad na jejich profesní rozvoj.

Seznamte se s iniciativou

Projekt byl zahájen na základě kritické potřeby vyškolit zaměstnance knihoven o využívání informačních a komunikačních technologií, řízení inovací a vytváření sítí, podnikání a vedení a přilákat dospělé do knihoven prostřednictvím nových činností.

Partnerské organizace navrhly intervenci v oblasti vzdělávání dospělých s cílem zlepšit a rozšířit nabídku vysoce kvalitních vzdělávacích příležitostí v oblasti inovativních vzdělávacích témat s potenciálem pro hospodářský růst, získávání a uznávání nových dovedností, postojů, znalostí a chování v souladu s požadavky trhu práce dospělých s nízkou úrovní odborné přípravy

Proč je škola pro budoucnost tak důležitá?

Předchozí dokumentace odhalila akutní nedostatek moderních dovedností v oblasti IKT, nedostatek znalostí o inovacích a podnikatelského ducha dospělých, což je v rozporu se záměrem technologického pokroku a rozvoje moderních služeb organizací. 

Projekt navrhl vytvoření nadnárodní a víceodvětvové sítě, jejímž prostřednictvím 10 zprostředkovatelů z Rumunska, Bulharska a Řecka proškolí multiplikátory s dovednostmi ve třech oblastech odbornosti, kteří předávali specializované know-how heterogenním komunitám dospělých ze tří zemí, ale z regionu. 

Kromě toho dospělí zaregistrovaní na místních zasedáních v Rumunsku a příslušní místní účastníci z Řecka a Bulharska vybraní k účasti na mentorském kampusu v oblasti IKT v Rumunsku měli příležitost vyzkoušet své dovednosti na 4 témata (3D modelování a tisk, editace obrázků, digitální marketing, online nástroje pro spolupráci) a v závislosti na propagaci získali certifikáty ICDL.

Proč se jedná o příklad inspirativní praxe?

Výsledkem těchto činností bylo splnění všech původních cílů projektu a dosažení a překročení očekávaných výsledků s důrazem na zlepšení a rozšíření nabídky vysoce kvalitních vzdělávacích příležitostí v oblasti inovativních vzdělávacích témat s potenciálem pro hospodářský růst. Iniciativa přinesla tyto kvantitativní výsledky:  

  • 1 mezinárodní síť (10 zprostředkovatelů v oblasti IKT, řízení a spolupráce sítí, podnikání a vedení) 
  • 10 certifikovaných multiplikátorů ECDL v oblasti technologií
  • Uspořádáno 6 toků mobility ( 3 pro školitele – 10 školitelů x 2 mobility/partner, 3 pro dospělé x 20 mobilit/partner) + online aktivity (v důsledku pandemie)
  • 400 testů a 400 simulací podporovaných multiplikátory a dospělými 
  • 210 dospělých s omezenými dovednostmi vyškolených v oblasti technologií (3D Modeling and Printing, Image Editing, Digital Marketing, on-line nástroje spolupráce), řízení inovací a spolupráce sítí, podnikání a vedení 
  • Více než 210 dospělých ze tří zemí (Rumunsko – 78, Bulharsko – 70 let, Řecko – 294) vyškolených v místních centrech excelence 
  • Devadesát dospělých z Rumunska, Bulharska a Řecka se zúčastnilo inovačních demonstrací v mentorských kampusech
  • 3 Prováděné mentorské kampaně ve třech oblastech (IKT, řízení inovací, podnikání a vedoucí postavení).

⚠ Disclaimer: Text byl automaticky přeložen z evropské platformy Digital Skills and Jobs. Pokud jste v textu našli chyby, obraťte se, prosím, na digikoalice@npi.cz.