Může kombinovaná výuka zvýšit inkluzivnost vzdělávání?

Autor: Eleonora Censorii, Platforma pro digitální dovednosti a pracovní Publikováno: 2. února 2023 02.02.2023

Kombinovaná výuka, což znamená kombinaci různých vzdělávacích prostředí a (ne)digitálních nástrojů, získalo v posledních letech větší naléhavost a pozornost, a to jak v důsledku dopadu pandemie na vzdělávání, tak v důsledku začlenění studentů vysídlených z Ukrajiny v členských státech.

Obě tyto rušivé události jasně ukázaly, že je třeba, aby vzdělávání bylo citlivější a odolnější, a to i prostřednictvím strategií kombinovaného učení. 

Nová tematická zpráva a informativní přehled osvětlují výzvy, základní faktory a politická hlediska týkající se smíšeného učení a začleňování.

Smíšené učení za účelem začlenění: zkoumání výzev a podpůrných faktorů. Klíčová sdělení a ilustrativní příklady vypracovala pracovní skupina pro školy strategického rámce EHP, která se v roce 2022 rozhodla pracovat na „kombinovaném učení za účelem začlenění“. Zpráva a informativní přehled určily klíčová sdělení, jimiž se má řídit tvorba politik v oblasti inkluzivních a účinných přístupů smíšeného učení.

Klíčová sdělení pro tvůrce změn

Tvůrci politik EU mohou podporovat kombinovanou výuku ve formálním školním vzdělávání skrze:

Vnitrostátní, regionální a/nebo místní tvůrci politik mohou vytvořit podmínky pro účinné kombinované vzdělávání skrze:

Vedoucí pracovníci škol a jejich týmy mohou pomoci

Zpráva shrnuje hlavní zjištění a závěry plenárních zasedání, semináře a činnosti vzájemného učení konané v roce 2022 a poukazuje na různé příklady z členských států.

© Adobe Stock 

⚠ Disclaimer: Text byl automaticky přeložen z evropské platformy Digital Skills and Jobs. Pokud jste v textu našli chyby, obraťte se, prosím, na digikoalice@npi.cz