Základní informace o publikaci
Oblast vzdělávání a rozvoje: | Vzdělávání a výchova dále nedefinované |
---|---|
Téma: | Telekomunikace, Digitální dovednosti |
Cílová skupina: | Digitální dovednosti ve vzdělávání |
Úroveň digitálních dovedností: | Základní |
Druh iniciativy: | Mezinárodní iniciativa |
Druh publikace: | Zpráva |
Geografický rozsah: | Rakousko Belgie Česká republika Dánsko Estonsko Finsko Francie Německo Řecko Maďarsko Irsko Itálie Lotyšsko Litva Lucembursko Nizozemsko Polsko Portugalsko Španělsko Švédsko Slovensko Slovinsko Kanada Island Izrael Japonsko Norsko Jižní Korea Švýcarsko Turecko Spojené království USA |
O publikaci
Masivní tok informací v digitální éře vyžaduje, aby čtenáři byli schopni rozlišovat mezi fakty a názory. Čtenáři se musí učit strategie pro odhalování zkreslených informací a škodlivého obsahu, jako jsou falešné zprávy a phishingové e-maily.
Tato zpráva OECD ukazuje, že přístup studentů k digitálním technologiím a odborné přípravě o tom, jak je používat, se mezi jednotlivými zeměmi a socioekonomickými profily studentů značně liší. Tato zpráva zkoumá, jak patnáctiletí studenti rozvíjejí čtenářské dovednosti, aby se mohli orientovat ve 21. století bohatém na technologie.
Osvětluje možné způsoby, jak posílit schopnost studentů orientovat se v novém světě informací. Zdůrazňuje, že země musí zdvojnásobit své úsilí v boji proti vznikajícím digitálním rozdílům. Zabývá se také tím, co mohou učitelé udělat, aby pomohli studentům orientovat se v nejednoznačnosti a zvládat složitost.