Základní informace o publikaci

Oblast vzdělávání a rozvoje: Vzdělávání a výchova dále nedefinované
Téma: Telekomunikace, Digitální dovednosti
Cílová skupina: Digitální dovednosti ve vzdělávání
Úroveň digitálních dovedností: Základní
Druh iniciativy: Mezinárodní iniciativa
Druh publikace: Zpráva
Geografický rozsah: Rakousko
Belgie
Česká republika
Dánsko
Estonsko
Finsko
Francie
Německo
Řecko
Maďarsko
Irsko
Itálie
Lotyšsko
Litva
Lucembursko
Nizozemsko
Polsko
Portugalsko
Španělsko
Švédsko
Slovensko
Slovinsko
Kanada
Island
Izrael
Japonsko
Norsko
Jižní Korea
Švýcarsko
Turecko
Spojené království
USA

O publikaci

Masivní tok informací v digitální éře vyžaduje, aby čtenáři byli schopni rozlišovat mezi fakty a názory. Čtenáři se musí učit strategie pro odhalování zkreslených informací a škodlivého obsahu, jako jsou falešné zprávy a phishingové e-maily.

Tato zpráva OECD ukazuje, že přístup studentů k digitálním technologiím a odborné přípravě o tom, jak je používat, se mezi jednotlivými zeměmi a socioekonomickými profily studentů značně liší. Tato zpráva zkoumá, jak patnáctiletí studenti rozvíjejí čtenářské dovednosti, aby se mohli orientovat ve 21. století bohatém na technologie.

Osvětluje možné způsoby, jak posílit schopnost studentů orientovat se v novém světě informací. Zdůrazňuje, že země musí zdvojnásobit své úsilí v boji proti vznikajícím digitálním rozdílům. Zabývá se také tím, co mohou učitelé udělat, aby pomohli studentům orientovat se v nejednoznačnosti a zvládat složitost.