Základní informace o publikaci
Oblast vzdělávání a rozvoje: | Všeobecné programy a kvalifikace dále nedefinované |
---|---|
Téma: | Digitální dovednosti |
Cílová skupina: | Digitální dovednosti pro pracovní sílu Digitální dovednosti pro všechny |
Úroveň digitálních dovedností: | Základní, Střední, Pokročilá, Odborník na digitální technologie |
Druh iniciativy: | Mezinárodní iniciativa |
Druh publikace: | Zpráva |
Geografický rozsah: | Evropská unie |
O publikaci
OECD zveřejnila tento politický dokument s názvem „Digitalizace malých a středních podniků s cílem „Build Back Better“ – Digitální technologie pro malé a střední podniky (D4SME), jehož cílem je zlepšit porozumění tomu, jak malé a střední podniky reagovaly na pandemii COVID-19 a jak se přizpůsobily své nové situaci a jak různé prvky jejich ekosystémů přispívají k jejich digitální transformaci.
První část dokumentu popisuje digitální transformaci malých a středních podniků tím, že poskytuje přehled klíčových trendů v zavádění digitálních technologií ze strany malých a středních podniků v zemích OECD. Druhá část dokumentu se zaměřuje na některé z hlavních trendů vyplývajících z krize COVID-19. Třetí oddíl se zabývá mezinárodními postupy v politikách digitalizace malých a středních podniků a předkládá původní důkazy z balíčků „záchranných“ a „ozdravení“, které vlády OECD zahájily v boji proti krizi.
Nedostatek digitálních dovedností je výzvou, s níž se potýká většina malých a středních podniků
a jednoznačně se stává klíčovou překážkou digitalizace. Umožnit malým a středním podnikům, aby si
v rámci svých místních komunit a ekosystémů zajistily příslušné digitální dovednosti a odbornou přípravu externě a měly k nim přístup. To může pomoci tento nedostatek digitálních dovedností odstranit. Mnoho malých a středních podniků nepotřebuje pokročilé digitální dovednosti; musí však investovat do interních schopností, aby porozuměli nově vznikajícím technologiím a výhodám, které mohou přinést svým podnikům. Balíčky pro oživení po pandemii COVID-19 ze zemí OECD rovněž představují silný důraz na digitální dovednosti, prohlubování dovedností a změnu kvalifikace.