Základní informace o publikaci
Oblast vzdělávání a rozvoje: | Obor neznámý |
---|---|
Téma: | Umělá inteligence, Kybernetická bezpečnost, Internet věcí, Big Data, Blockchain, Robotika, Vysoce výkonná výpočetní technika, Strojové učení, Digitální dovednosti |
Cílová skupina: | Digitální dovednosti pro ICT odborníky Digitální dovednosti pro všechny |
Úroveň digitálních dovedností: | Základní |
Druh iniciativy: | Institucionální iniciativa EU |
Druh publikace: | Studie |
Geografický rozsah: | Evropská unie |
O publikaci
Tato zpráva se zabývá povahou, rozsahem a možnými účinky digitální automatizace. Zkoumá příslušnou literaturu a zasazuje se o moderní debaty o technologických změnách v historických souvislostech. Nabízí také některé možnosti politiky, které by v případě, že by byly zavedeny, pomohly využít technologie k pozitivním hospodářským a sociálním účelům.
Zpráva uznává, že technologické změny mohou ovlivnit nejen objem práce, ale také její kvalitu. Identifikuje hrozby pro kvalitu pracovních míst a nerovné rozdělení rizik a přínosů spojených s digitální automatizací. V reakci na to doporučuje řadu možností politiky – ty, jejichž cílem je jít nad rámec poskytování dovedností a odborné přípravy a které usilují o přístup k digitální transformaci práce zaměřený na člověka a založený na průmyslové demokracii a sociálním partnerství.
Celkově zpráva prosazuje novou digitální sociální smlouvu a budoucnost práce, která bude fungovat pro všechny.
© Tato studie byla vypracována Davidem Spencerem, Mattem Colem, Simonem Joycem, Xanthe Whittakerem a Markem Stuartem z Leeds University Business School, Univerzita Leeds, Spojené království, na žádost panelu pro budoucnost vědy a technologie (STOA) a řízené oddělením pro vědecký výhled v rámci generálního ředitelství pro parlamentní výzkumné služby (EPRS) sekretariátu Evropského parlamentu.