Základní informace o publikaci
Oblast vzdělávání a rozvoje: | Čtení, psaní a počítání Osobní dovednosti a rozvoj |
---|---|
Téma: | Digitální dovednosti |
Cílová skupina: | Digitální dovednosti pro pracovní sílu Digitální dovednosti ve vzdělávání Digitální dovednosti pro všechny |
Úroveň digitálních dovedností: | Základní |
Druh iniciativy: | Institucionální iniciativa EU |
Druh publikace: | Zpráva |
Geografický rozsah: | Evropská unie |
O publikaci
Tvůrci politik na úrovni EU, na vnitrostátní a regionální úrovni musí účinně spolupracovat se všemi příslušnými zúčastněnými stranami (průmyslem, sociálními partnery, poskytovateli vzdělávání a odborné přípravy, výzkumnými pracovníky atd.) s cílem vybavit Evropu dovednostmi pro budoucnost do roku 2030. Evropa za tímto účelem stanovila ambiciózní cíle v Evropské agendě dovedností, digitální dekádě a průmyslové strategii EU, přičemž k dosažení těchto cílů poskytla bezprecedentní finanční prostředky, zejména prostřednictvím víceletého finančního rámce a nástroje NextGenerationEU.
Zvyšování kvalifikace a rekvalifikace pracovní síly je téma zásadního významu, které bylo v důsledku společenských a technologických změn velmi aktuální. Pandemie COVID-19 ji v poslední době velmi zviditelnila. Lidé musí být vybaveni, aby mohli zlepšit svůj život a zvýšit své kompetence v digitální a ekologické éře.
K dosažení výše uvedených cílů bude Evropa pravděpodobně muset zformulovat a realizovat přesvědčivé, inovativní a dlouhodobé vize a strategie členských států EU.
Tato zpráva Výkonné agentury pro malé a střední podniky představuje deset doporučených opatření ve čtyřech rozměrech: politický vliv, strana poptávky, nabídka a párování s cílem podpořit prohlubování dovedností a změnu kvalifikace jako prostředek ke zvýšení sociálního a hospodářského blahobytu.