Základní informace o publikaci
| Oblast vzdělávání a rozvoje: | Všeobecné programy a kvalifikace dále nedefinované Osobní dovednosti a rozvoj | 
|---|---|
| Téma: | Digitální dovednosti | 
| Cílová skupina: | Digitální dovednosti pro pracovní sílu Digitální dovednosti pro všechny | 
| Úroveň digitálních dovedností: | Základní | 
| Druh iniciativy: | Mezinárodní iniciativa | 
| Druh publikace: | Zpráva | 
| Geografický rozsah: | Evropská unie Rusko Turecko Ukrajina Spojené království USA | 
O publikaci
Tato zpráva Mezinárodní organizace práce (MOP) poskytuje rámec pro dovednosti v měnícím se světě, kde nové technologie, globalizace, demografické změny, životní prostředí a změna klimatu ovlivňují budoucnost práce a života. Pandemie COVID-19 a krize navíc mimořádně urychlily přechod na digitalizované pracoviště a společnost, ale také prohloubily stávající nerovnosti a nedostatky
v dovednostech.
S cílem předvídat potřeby budoucích pracovišť v oblasti dovedností se MOP zaměřuje na získávání dovedností, kompetencí a kvalifikací pro všechny prostřednictvím celoživotního učení, přičemž zajišťuje, aby systémy vzdělávání a odborné přípravy byly přizpůsobeny potřebám trhu práce a mohly pracovníkům pomoci při co nejlepším využívání příležitostí, které jsou k dispozici pro důstojnou práci. MOP proto věnuje zvláštní pozornost potřebám zranitelných skupin v oblasti dovedností.
Vzhledem k tomu, že v současné době neexistuje žádný rámec, který by se zabýval dopadem globálních hnacích sil změn a pandemie na základní dovednosti, MOP v této zprávě zavádí terminologii, taxonomii 
a definice základních dovedností pro život a práci. Čtyři kategorie dovedností zahrnují sociální 
a emocionální dovednosti, kognitivní a metakognitivní dovednosti, základní digitální dovednosti a základní dovednosti pro zelená pracovní místa.