Základní informace o publikaci
Oblast vzdělávání a rozvoje: | Všeobecné programy a kvalifikace dále nedefinované |
---|---|
Téma: | Digitální dovednosti |
Cílová skupina: | Digitální dovednosti pro pracovní sílu Digitální dovednosti pro všechny |
Úroveň digitálních dovedností: | Základní, Střední, Pokročilá |
Druh iniciativy: | Národní iniciativa |
Druh publikace: | Studie |
Geografický rozsah: | Irsko |
O publikaci
Tato studie posílila významný dopad digitální transformace na nabídky zákazníků, obchodní provozní modely a pracovní procesy, úkoly a činnosti. Zdůraznil, jak tyto změny ovlivňují sociální dynamiku pracoviště, od stylů vedení a postupů řízení až po samotnou zkušenost se samotnou prací.
Jedním z klíčových zjištění bylo, že kvůli automatizaci práce se absolventi setkávají s strmějšími vzdělávacími křivkami a zároveň se potýkají s erozí „bezpečného prostoru“, v němž se učit. To může ohrozit jejich úspěšný přechod z vysokých škol do světa práce a zasluhuje si další prozkoumání. Tato nová studie, která byla provedena v průběhu roku 2021, zachycuje poznatky od více než 1000 lidí, kteří dnes v Irsku pracují, a konkrétně zkoumá, jak 12 % těchto respondentů, kteří jsou současnými absolventy v Irsku, prochází přechodem z vysoké školy do zaměstnání.
Výzkum ukazuje, že absolventi skutečně rychle přecházejí do pokročilejších úkolů a činností, které vyžadují vyšší úroveň dovedností. Poukazuje také na to, že absolventi nejsou přesvědčeni o svém podnikání, řešení problémů a technologických dovednostech. Nejvíce je však znepokojivé, že jsou hlášeny úrovně absolventů vyhoření. Je možné, že tato úroveň vyhoření souvisí s erozí bezpečných studijních prostor, které absolventi dříve využívali.