Základní informace o publikaci

Oblast vzdělávání a rozvoje: Všeobecné programy a kvalifikace dále nedefinované
Téma: Digitální dovednosti
Cílová skupina: Digitální dovednosti pro pracovní sílu
Digitální dovednosti pro všechny
Úroveň digitálních dovedností: Základní, Střední, Pokročilá
Druh iniciativy: Národní iniciativa
Druh publikace: Studie
Geografický rozsah: Irsko

O publikaci

Tato studie posílila významný dopad digitální transformace na nabídky zákazníků, obchodní provozní modely a pracovní procesy, úkoly a činnosti. Zdůraznil, jak tyto změny ovlivňují sociální dynamiku pracoviště, od stylů vedení a postupů řízení až po samotnou zkušenost se samotnou prací.

Jedním z klíčových zjištění bylo, že kvůli automatizaci práce se absolventi setkávají s strmějšími vzdělávacími křivkami a zároveň se potýkají s erozí „bezpečného prostoru“, v němž se učit. To může ohrozit jejich úspěšný přechod z vysokých škol do světa práce a zasluhuje si další prozkoumání. Tato nová studie, která byla provedena v průběhu roku 2021, zachycuje poznatky od více než 1000 lidí, kteří dnes v Irsku pracují, a konkrétně zkoumá, jak 12 % těchto respondentů, kteří jsou současnými absolventy v Irsku, prochází přechodem z vysoké školy do zaměstnání.

Výzkum ukazuje, že absolventi skutečně rychle přecházejí do pokročilejších úkolů a činností, které vyžadují vyšší úroveň dovedností. Poukazuje také na to, že absolventi nejsou přesvědčeni o svém podnikání, řešení problémů a technologických dovednostech. Nejvíce je však znepokojivé, že jsou hlášeny úrovně absolventů vyhoření. Je možné, že tato úroveň vyhoření souvisí s erozí bezpečných studijních prostor, které absolventi dříve využívali.