Základní informace o publikaci
Oblast vzdělávání a rozvoje: | Základní programy a kvalifikace Čtení, psaní a počítání |
---|---|
Téma: | Digitální dovednosti |
Cílová skupina: | Digitální dovednosti ve vzdělávání |
Úroveň digitálních dovedností: | Základní |
Druh iniciativy: | Mezinárodní iniciativa |
Druh publikace: | Zpráva |
Geografický rozsah: | Maďarsko Slovensko |
O publikaci
Pandemie COVID-19 narušila vysokoškolské instituce, zaměstnance a studenty po celém světě. Kvalita vzdělávání a dobré životní podmínky studentů a zaměstnanců se zhoršily a absolventi se přidávají na trh práce s obavami ohledně významu svých dovedností na trzích práce po skončení pandemie COVID-19.
S tím, jak se země zotavují z pandemie, by měly využít příležitosti k tomu, aby se jejich systémy vysokoškolského vzdělávání staly motorem hospodářského růstu a sociálního pokroku. Ponaučení z mezinárodních zkušeností jim v tomto úsilí může pomoci.
Ve dvou nových zprávách OECD se zabýváme silnými stránkami a výzvami systémů vysokoškolského vzdělávání v Maďarsku a Slovenské republice, přičemž vycházíme z vnitrostátních konzultací a mezinárodních zkušeností a z podpory programu Evropské unie na podporu strukturálních reforem.
Z dokumentu vyplynuly tyto klíčové body:
Zlepšení systémů vysokoškolského vzdělávání může růst ekonomik a zvýšit odolnost společností.
Pohled na ponaučení z jiných zemí může pomoci zvýšit účinnost a účelnost reforem.