Základní informace o publikaci
| Oblast vzdělávání a rozvoje: | Základní programy a kvalifikace Čtení, psaní a počítání  | 
        
|---|---|
| Téma: | Digitální dovednosti | 
| Cílová skupina: | Digitální dovednosti ve vzdělávání | 
| Úroveň digitálních dovedností: | Základní | 
| Druh iniciativy: | Mezinárodní iniciativa | 
| Druh publikace: | Zpráva | 
| Geografický rozsah: | Maďarsko Slovensko  | 
        
O publikaci
Pandemie COVID-19 narušila vysokoškolské instituce, zaměstnance a studenty po celém světě. Kvalita vzdělávání a dobré životní podmínky studentů a zaměstnanců se zhoršily a absolventi se přidávají na trh práce s obavami ohledně významu svých dovedností na trzích práce po skončení pandemie COVID-19.
S tím, jak se země zotavují z pandemie, by měly využít příležitosti k tomu, aby se jejich systémy vysokoškolského vzdělávání staly motorem hospodářského růstu a sociálního pokroku. Ponaučení z mezinárodních zkušeností jim v tomto úsilí může pomoci.
Ve dvou nových zprávách OECD se zabýváme silnými stránkami a výzvami systémů vysokoškolského vzdělávání v Maďarsku a Slovenské republice, přičemž vycházíme z vnitrostátních konzultací a mezinárodních zkušeností a z podpory programu Evropské unie na podporu strukturálních reforem.
Z dokumentu vyplynuly tyto klíčové body:
Zlepšení systémů vysokoškolského vzdělávání může růst ekonomik a zvýšit odolnost společností.
Pohled na ponaučení z jiných zemí může pomoci zvýšit účinnost a účelnost reforem.