Základní informace o publikaci
Oblast vzdělávání a rozvoje: | Čtení, psaní a počítání Osobní dovednosti a rozvoj |
---|---|
Téma: | Digitální dovednosti |
Cílová skupina: | Digitální dovednosti pro všechny |
Úroveň digitálních dovedností: | Základní |
Druh iniciativy: | Institucionální iniciativa EU |
Druh publikace: | Infopřehled |
Geografický rozsah: | Evropská unie |
O publikaci
Tato statistika eurostatu ukazuje údaje o digitální gramotnosti mladých lidí v členských státech. Před pandemií (2019) měli čtyři z pěti mladých lidí (80 %) ve věku 16 až 24 let v Evropské unii (EU) základní nebo vyšší než základní digitální dovednosti. To bylo o 24 procentních bodů vyšší než podíl jednotlivců ve věku 16–74 let (56 %).
Nejvyšší podíl osob ve věku 16 až 24 let se základními nebo vyššími základními digitálními dovednostmi (97 %), následovalo Estonsko, Litva a Nizozemsko (všechny tři 93 %) a Řecko (92 %).
Naproti tomu nejnižší podíl byl zaznamenán v Rumunsku (56 %), Bulharsku (58 %), Itálii (65 %), Maďarsku (68 %), Lotyšsku a Lucembursku (obě země 75 %).