Základní informace o publikaci
Oblast vzdělávání a rozvoje: | Obchod, řízení a správa a právo dále nedefinované Management a správa Interdisciplinární programy a kvalifikace zahrnující informační a komunikační technologie (IKT) |
---|---|
Téma: | Umělá inteligence, Kybernetická bezpečnost, Internet věcí, Robotika, Vysoce výkonná výpočetní technika, Digitální dovednosti |
Cílová skupina: | Digitální dovednosti pro pracovní sílu Digitální dovednosti pro ICT odborníky Digitální dovednosti pro všechny |
Úroveň digitálních dovedností: | Základní, Střední, Pokročilá, Odborník na digitální technologie |
Druh iniciativy: | Mezinárodní iniciativa |
Druh publikace: | Infopřehled, Prognóza |
Geografický rozsah: | Evropská unie Mimo EU |
O publikaci
Dell Technologies se nedávno spojila s Institutem pro budoucnost (IFTF) a 20 odborníky z celého světa s cílem promítnout do budoucnosti, předpovídá, jak nově vznikající technologie – jako je umělá inteligence a internet věcí – do roku 2030 změníme způsob, jakým žijeme a pracujeme, a shromáždit poznatky, které podnikům pomohou v nadcházejícím desetiletí. Odborníci dospěli k závěru o chvíle příští éry partnerství mezi lidmi a stroji.
Více než 8 z 10 (82 %) vedoucích představitelů očekává, že lidé a stroje budou během pěti let pracovat jako integrované týmy v rámci své organizace (26 % uvádí, že jejich pracovníci a stroje již tímto způsobem úspěšně pracují). Liší se však tím, co tato změna znamená pro ně, jejich podnikání, a dokonce i pro celý svět.
Tuto propast
vidíme tak, jak vedoucí představitelé předpovídají budoucnost. Padesát procent vedoucích podniků se domnívá, že automatizované systémy uvolní svůj čas, což znamená, že každý druhý z nich tento názor nesdílí. Více než 4 z 10 (42 %) se domnívají, že budou mít v budoucnu větší spokojenost s prací tím, že úkoly, které nechtějí dělat, převezmou na stroje. Navrhuje 58 % respondentů, že věří něco v opačném smyslu, a promarní příležitost využít automatizovaných systémů k uvolnění času na vyšší objednávku se zaměřením na tvořivost, vzdělávání a strategii.
Téměř 6 z 10 (56 %) uvádí, že školy budou muset naučit, jak se učit, a nikoli co se učit, aby studenty připravily na pracovní místa, která dosud neexistují (což potvrzuje prognózu IFTF, že 85 % pracovních míst, která budou existovat v roce 2030, dosud nebylo vynalezeno) – ale 44 % nesouhlasí. Tyto odlišné názory by mohly vedoucím představitelům podniků ztížit sebevědomou přípravu na budoucnost, která se mění.
Nejenže jsou podniky rozvráceny protichůdnými názory na budoucnost, ale také se potýkají s překážkami, které brání tomu, aby v roce 2030 fungovaly jako úspěšný digitální podnik. Mnoho z nich neprobíhá dostatečně rychle a je dostatečně hluboko na to, aby tyto překážky překonalo. Pouze 27 % zapracovaných digitálních technologií ve všech, které dělají. Většina (57 %) podniků se snaží držet krok s tempem změn a 93 % bojuje s určitou formou překážek, které brání tomu, aby se v roce 2030 a v dalších letech staly úspěšným digitálním podnikem. Příliš mnoho podniků (61 %) brzdí nedostatečná digitální vize a strategie, což se projevuje mimo jiné nedostatkem údajů o návratnosti investic, které by mohly prokázat hodnotu digitální transformace, a chybějící podpora a sponzorství vedoucích pracovníků.
Stejný podíl se potýká s nedostatkem dovedností, nedostatečnou podporou zaměstnanců a kulturou pracovní síly, která je odolná vůči změnám. Více než polovina se zabývá zastaralými technologiemi, které nemohou fungovat dostatečně rychle, přetížením dat, ochranou soukromí a kybernetickou bezpečností. Kromě toho 51 % připouští, že mají neúčinná opatření v oblasti kybernetické bezpečnosti, a 59 % se domnívá, že jejich pracovní síla není dostatečně bezpečná.
⚠ Disclaimer: Text byl automaticky přeložen z evropské platformy Digital Skills and Jobs. Pokud jste v textu našli chyby, obraťte se, prosím, na digikoalice@npi.cz