Základní informace o publikaci
Oblast vzdělávání a rozvoje: | Užití počítačů |
---|---|
Téma: | Vysoce výkonná výpočetní technika, Cloud computing, Digitální dovednosti |
Cílová skupina: | Digitální dovednosti ve vzdělávání |
Úroveň digitálních dovedností: | Základní |
Druh iniciativy: | Institucionální iniciativa EU |
Druh publikace: | Zpráva |
Geografický rozsah: | Evropská unie Mimo EU |
O publikaci
V posledních letech se výpočetní myšlení (Computational Thinking, CT) stalo základní dovedností pro všechny, nejen pro informatiky. Navzdory rostoucímu rozšíření se objevuje řada problémů a výzev pro efektivní začlenění dovedností CT do povinného vzdělávání. Tato zpráva aktualizuje a rozšiřuje zjištění studie CompuThink z roku 2016 a poskytuje aktualizovaný přehled ve 22 členských státech EU a osmi zemích mimo EU. Poskytuje také komplexní shrnutí důkazů, včetně jedenácti doporučení pro politiku a praxi.
Studie se zaměřila na některé klíčové otázky týkající se začlenění CT dovedností do povinného vzdělávání:
- Jaký je současný stav integrace CT v rámci povinného vzdělávání v EU?
- Jaké jsou základní charakteristiky CT a jejich vztah k informatice, informatice a výpočetní technice?
- Jak se rozvíjejí a hodnotí CT dovednosti v povinném vzdělávání v EU?
- Jak lze zlepšit výuku informatiky v EU?
Studie shromáždila širokou škálu důkazů na základě systematického přehledu literatury, průzkumu se zástupci ministerstev školství, dvou online konzultačních akcí a prostřednictvím hloubkových případových studií v devíti evropských zemích zahrnujících polostrukturované rozhovory (s odborníky, tvůrci politik, vedoucími pracovníky škol, učiteli) a ohniskové skupiny (se studenty).
Tato publikace je zprávou Společného výzkumného střediska (JRC), vědecké a znalostní služby Evropské komise.