Základní informace o publikaci
Oblast vzdělávání a rozvoje: | Interdisciplinární programy a kvalifikace zahrnující informační a komunikační technologie (IKT) Cestování, turismus a volný čas |
---|---|
Téma: | Digitální dovednosti |
Cílová skupina: | Digitální dovednosti pro pracovní sílu Digitální dovednosti pro ICT odborníky |
Úroveň digitálních dovedností: | Základní, Střední, Pokročilá |
Druh iniciativy: | Mezinárodní iniciativa |
Druh publikace: | Obecné pokyny, Zpráva |
Geografický rozsah: | Evropská unie |
O publikaci
Cílem projektu TOURBIT, spolufinancovaného v rámci programu EU COSME, je podporovat malé a střední podniky v oblasti cestovního ruchu posilováním jejich dovedností, znalostí a sítí. Tato zpráva je druhým ročníkem roku nejlepší verze technologií a poskytne také přehled o stávajících technologiích, a poskytne tak další poznatky o technologiích souvisejících s druhou fází digitalizace.
Z
údajů Evropské komise cestovního ruchu (ETC) vyplývá, že v loňském roce se Evropa zvýšila na 75 % objemu cest v roce 2019 nebo před pandemií. Ačkoli k oživení dojde pomalejším tempem, očekává se, že oživení bude pokračovat i v nadcházejícím roce. Vzhledem k tomu, že toto odvětví čelí mnoha výzvám, kterým letos čelí, je nezbytné, aby toto odvětví i nadále reagovalo na poptávku spotřebitelů, zlepšovalo návštěvníky v destinacích a zaměřilo se na trhy a segmenty, které jsou méně postiženy hospodářským zpomalením.
Podle globálních trendů může být růst malých a středních podniků v Evropě v roce 2023 ovlivněn několika faktory. Patří mezi ně trvalý důraz na pokrok v digitálních operacích v různých hodnotových řetězcích, upřednostňování kritických dovedností zaměstnanců, zvýšenou pozornost věnovanou environmentálním, sociálním a správním otázkám (ESG) a trvalé zaměření na posílení postavení žen. Pravdou je, že malé a střední podniky v oblasti cestovního ruchu využívají digitální řešení různými způsoby, ale obvykle na základní úrovni. Proto byly v rámci projektu TOURBIT zmapovány vybrané nově vznikající technologie ve třech fázích podle úrovně digitalizace malých a středních podniků:
- Příprava,
- Rostoucí digitální technologie,
- Posunout se dopředu.
Tento výstup, rok 2023, vydání špičkových technologií, se zaměřuje na technologie druhé fáze. První roční verze v roce 2022 se zaměřila na technologie první fáze, i když zavedla i další fáze tím, že současně poskytla celý status digitalizace a základ pro status digitalizace v malých a středních podnicích v oblasti cestovního ruchu. V tomto cíli je odvětví cestovního ruchu chápáno v nejširším smyslu a zahrnuje různé činnosti v oblasti cestovního ruchu, od ubytování, dopravy (letecké, železniční nebo námořní), cestovních kanceláří online (OTA), cestovních kanceláří, restaurací, činností nebo letovisek, správy destinací, jakož i cestovních technologií nebo digitálního cestovního ruchu.
V roce 2022 byly nejrelevantnější zavedené technologie tyto:
- Umělá inteligence (UI)
- Rozšířená realita (AR)
- Blockchain
- Cloud computing
- Bezkontaktní
- Kybernetická bezpečnost
- Analýza údajů
- Prodej online
- On-line cestovní kancelář (OTA)
- Ekonomika platforem
- Virtuální realita (VR)
⚠ Disclaimer: Text byl automaticky přeložen z evropské platformy Digital Skills and Jobs. Pokud jste v textu našli chyby, obraťte se, prosím, na digikoalice@npi.cz