Základní informace o publikaci

Oblast vzdělávání a rozvoje: Pedagogika
Užití počítačů
Téma: Digitální dovednosti
Cílová skupina: Digitální dovednosti ve vzdělávání
Digitální dovednosti pro všechny
Úroveň digitálních dovedností: Základní
Druh iniciativy: Mezinárodní iniciativa
Druh publikace: Pracovní dokument
Geografický rozsah: Evropská unie

O publikaci

Studie je součástí pracovních dokumentů OECD o vzdělávání a poskytuje hluboké informace o stavu výpočetního myšlení v předškolním vzdělávání. Počítačové programování a související informatické myšlení (IM) mají zásadní význam pro úspěch v dnešním akademickém a profesním světě.

Celosvětově se stále více zaměřuje na podporu dovedností v oblasti boje proti terorismu, jakož i na zavádění koncepcí počítačového programování a jazyků, které začínají již v mateřské škole a předškolní škole. Nástroje, osnovy a rámce na podporu boje proti terorismu v raném věku musí být navrženy a prováděny způsobem, který zapojí děti, které ještě nemohou číst a psát, učí se prostřednictvím hry a které mají krátkou pozornost a omezenou pracovní paměť, ale také silnou přirozenou zvídavost. Tento přehled shrnuje empirickou a teoretickou literaturu o stavu oblasti boje proti terorismu, pokud jde o včasné učení a rozvoj, což je doba, kdy jsou malé děti zaváděny do základních dovedností, jako je gramotnost a matematická gramotnost, kterou lze pečlivě doplnit zkoumáním boje proti terorismu.

Pracovní dokument začíná poskytnutím klíčových definic pojmů souvisejících s bojem proti terorismu a souvislostí v oblasti boje proti terorismu. Dále se diskutuje o tom, jak boj proti terorismu zaujímá místo ve vzdělávacích standardech a rámcích pro rané úrovně vzdělávání, jakož i ve výzkumu v oblasti boje proti terorismu v raném vzdělávání a rozvoji. Přezkum dále poukazuje na různé nástroje, technologie a média, které byly vyvinuty v posledním desetiletí na podporu boje proti terorismu u malých dětí, včetně nezabalených rozhraní bez obrazovky. V neposlední řadě se přezkum zabývá prováděním programů v oblasti boje proti terorismu v zemích OECD a rozebírá důležité otázky rovnosti a přístupu ke vzdělávání v oblasti boje proti terorismu.

Struktura pracovního dokumentu je rozdělena takto:

  1. Definování výpočetního myšlení, počítačové vědy a programování
  2. Rámce výpočetního myšlení a vzdělávací standardy
  3. Výpočetní myšlení a včasné učení a rozvoj
  4. Nástroje pro včasné vzdělávání v oblasti boje proti terorismu
  5. Účinné a škálovatelné vzdělávání v oblasti boje proti terorismu
  6. Spravedlnost a přístup
  7. Závěrečné poznámky a hlavní závěry pro tvůrce politik

⚠ Disclaimer: Text byl automaticky přeložen z evropské platformy Digital Skills and Jobs. Pokud jste v textu našli chyby, obraťte se, prosím, na digikoalice@npi.cz.