Základní informace o publikaci

Oblast vzdělávání a rozvoje: Informační a komunikační technologie (IKT) dále nedefinované
Vývoj a analýza softwaru a aplikací
Téma: Umělá inteligence
Cílová skupina: Digitální dovednosti pro pracovní sílu
Digitální dovednosti pro ICT odborníky
Digitální dovednosti ve vzdělávání
Úroveň digitálních dovedností: Základní, Střední, Pokročilá, Odborník na digitální technologie
Druh iniciativy: Mezinárodní iniciativa
Druh publikace: Zpráva
Geografický rozsah: Evropská unie

O publikaci

Zpráva o stavu umělé inteligence analyzuje nejzajímavější vývoj v oblasti UI s cílem vyvolat informovanou diskusi o stavu umělé inteligence a jejích důsledcích pro budoucnost. Zpráva o stavu umělé inteligence za rok 2022 je nyní již pátým rokem přezkoumávána předními iniciátory umělé inteligence v průmyslu a výzkumu.

Zabývá se těmito klíčovými aspekty:

  • Výzkum: Technologické průlomy a jejich schopnosti.
  • Průmysl: Oblasti komerčního využití umělé inteligence a její dopad na podnikání.
  • Politika: Regulace umělé inteligence, její hospodářské důsledky a vyvíjející se geopolitika umělé inteligence.
  • Bezpečnost: Identifikace a zmírňování katastrofických rizik, která by mohly představovat vysoce funkční budoucí systémy UI.
  • Prognózy: Co se podle názoru vydavatelů studie uskuteční, a přezkum výkonnosti v zájmu transparentnosti

Hlavní body zprávy za rok 2022 ukazují, že:

  • Nové nezávislé výzkumné laboratoře rychle otevírají zdroje s uzavřeným zdrojem výstupů velkých laboratoří.
  • Bezpečnost zvyšuje povědomí hlavních výzkumných subjektů v oblasti umělé inteligence a bezpečnost umělé inteligence se stává běžnou disciplínou.
  • Mezera ve výzkumu umělé inteligence mezi Čínou a USA se nadále zvětšuje, přičemž čínské instituce vyrábějí od roku 2010 4,5krát více dokumentů než americké instituce.
  • Vědeckývýzkum založený na umělé inteligenci i nadále vede k průlomovým objevům, ale je třeba dále zkoumat hlavní metodické chyby, jako je únik údajů. 

Disclaimer: Text byl automaticky přeložen z evropské platformy Digital Skills and Jobs. Pokud jste v textu našli chyby, obraťte se, prosím, na digikoalice@npi.cz