O strategii

Strategická iniciativa pro digitalizaci vzdělávání v Rumunsku SMART-Edu 2021–2027 byla vypracována
a v roce 2020 vstoupila do fáze veřejné konzultace. Cílem je snížit digitální rozdíly a zvýšit socioekonomické začlenění zvýšením digitálních dovedností a používání internetu mezi širokou populací a znevýhodněnými skupinami a pořádáním školení přizpůsobených potřebám každé komunity. Provádění strategické iniciativy koordinuje Ministerstvo školství a výzkumu.

Strategie se zaměřuje na tyto pilíře:

  • Rozvoj digitálních dovedností na všech úrovních mezioborového vzdělávání, prostřednictvím specializovaných předmětů, formálních a neformálních činností.
  • Podpora počátečního a průběžného digitálního vzdělávání pedagogických pracovníků.
  • Zlepšení digitální infrastruktury s cílem snížit nedostatky v připojení (připojení k internetu, vytváření vnitřních sítí, poskytování vybavení, poskytování technické podpory).
  • Podpora vzdělávacích jednotek a institucí pro nabídky vzdělávání se specializací a digitálními kvalifikacemi vhodnými pro budoucí pracovní místa.
  • Vytváření digitálních vzdělávacích nástrojů, podpora inovací s cílem přizpůsobit kreativní, interaktivní vzdělávací řešení zaměřená na studenty.
  • Vytvoření atraktivních otevřených vzdělávacích zdrojů.
  • Rozvoj a znásobení partnerství veřejného a soukromého sektoru účastí v digitálních sítích, a to i s evropskými a mezinárodními subjekty.
  • Výměna osvědčených postupů na místních, celostátních vzdělávacích platformách elektronického učení na mezinárodních platformách (SELFIE, e-Twinning, s.a.).
  • Podpora a podpora iniciativ v oblasti bezpečnosti na internetu, ochrany údajů, kybernetické hygieny a etiky IT.
  • Rozvoj strategického prognostického rámce pro zelenou ekonomiku a přizpůsobení se pracovním místům budoucnosti.

Strategické iniciativy navrhuje tyto cíle:

  • 90 % rumunského obyvatelstva bude digitálně gramotné;
  • vzdělávání 82 % obyvatelstva ve věku 20 až 34 let na nově vznikající pracovní místa s cílem úspěšně vstoupit na trh práce;
  • vybavení všech vzdělávacích jednotek v Rumunsku infrastrukturou a technologickými zdroji přizpůsobenými trvalým změnám.

Digitální vzdělávání je klíčovým cílem kvalitního, přístupného a inkluzivního hodnocení výuky a učení, jakož i potřeba strategického přístupu k získávání digitálních dovedností na všech úrovních vzdělávání.

Rozpočet

Rozpočet není znám.