Aktuality Vybíráme z EduRevue: Digitální technologie protínají všechny předměty. Dávno nejsou jen doménou informatiky
Vybíráme z EduRevue: Digitální technologie protínají všechny předměty. Dávno nejsou jen doménou informatiky
Autor: Martina Weigertová Publikováno: 31. května 2025 31.05.2025
V ČR se připravují poslední skupiny středních škol na proměnu školní výuky IT dovedností i na netechnických a všeobecných oborech vzdělávání. V rámci “nové informatiky” se rozvíjí porozumění žáků trendům digitalizace na trhu práce, dopady umělé inteligence a pestrost při designu nových aplikací, informačních systémů a postupů na zpracování dat. Více o největší výzvě digitálního vzdělávání za posledních 10 let v ČR se dozvíte v rozhovoru s garanty oblasti v Národním pedagogickém institutu ČR v časopisu EduRevue, dnes s Evou Fanfulovou.
Co v rozhovoru zaznělo?
- Co si představit pod klíčovou kompetencí digitální dovednosti?
- Kdy je vhodné s rozvojem digitálních kompetencí začínat?
- Jak si mají učitelé poradit, když nevědí kudy kam? Jak se inspirovat, kde hledat, koho oslovit nebo kam se podívat?