O příkladu
V rámci pilotní ověření vzdělávacích programů vzniká v rámci projektu Digitální kompetence učitelů nabídka příkladů dobré praxe vycházející z reálného využívání digitálních technologií v partnerských školách s ohledem na jednotlivé digitální kompetence učitelů DigCompEdu.
V nabídce příkladů dobré praxe můžete jednoduše vyhledávat dle typu své školy i typu kompetencí. V rámci projektu vznikly tyto příklady dobré praxe:
Jak efektivně využít 3D skener ve výuce strojařských oborů na SŠ.
Organizace projektového dne Klíč k příležitostem s využitím digitálních technologií
Seznámení s možnostmi, které mají absolventi po ukončení studia na SOU Domažlice – harmonogram pro elektronické přihlašování firem.
Seznamte se s únikovkami… Jednoduchou hru můžete vytvořit např. v PowerPointu nebo Google slides.
Nearpod – interaktivní prezentace
V aplikaci Nearpod je možné tvořit interaktivní prezentace, které žáky zaujmou a vnesou do hodin „nový svěží vítr“.
WocaBee je aplikace, která výrazně pomáhá studentům naučit se cizí slovíčka jakéhokoliv jazyka rychle, jednoduše a efektivně.
Kahoot je aplikace (zdarma), kde je již vytvořeno množství kvízů na různé téma a svůj vlastní kvíz si může každý vytvořit či upravit kvíz stávající.
Sada výukových programů Didakta je určena pro žáky základních škol, které využíváme k výuce středního vzdělání při práci s mentálně postiženími.
Aplikace Padlet – nejpružnější zdroj informací
Nástěnky jsou klasika, rozvrh a suplování na nástěnce u ředitelny tradice, ale pokud má škola více budov a nekonečné chodby, nabízí se modernější řešení.
Whats App jako neformální komunikační kanál
Škola dlouhodobě a bez problémů používá pracovní maily. Nicméně v době uzavření škol vyvstala potřeba komunikovat méně oficiálně, ve skupinkách podle úseků.
Digitální odměny ve speciální škole
Složení tříd ve speciální škole neumožňuje zařazení testů s hromadným vyhodnocením. Je potřeba hodnocení řešit individuálně a s ohledem na mentální věk žáků.
Digitální zdroje České televize ČT Edu
Využití bohaté nabídky krátkých výukových videí v rámci databáze České televize ČT Edu, kde najdete mnoho podpůrných materiálů do výuky. Pěkně přehledně rozdělené dle předmětů.
Další příklady dobré praxe najdete na stránkách projektu. V rámci projektu vznikly i vzdělávací programy, které najdete na stránkách projektu.
Cíle projektu a hlavní důvody jeho vzniku
Cílem tohoto projektu je analýza, následná podpora a rozvoj využívání digitálních kompetencí učitelů v pedagogickém procesu a integrace digitálních technologií do chodu školy. Do projektu je zapojeno 12 středních škol Plzeňského kraje, které se aktivně podílejí na tvorbě vzdělávacích programů a jejich pilotním ověření.
Projekt v číslech
- 12 Zapojených škol
- 12 Programů
- 237 Zapojených učitelů
- 700 Hodin školení
- 1 185 Hodin mentorování
Hlavní důvody vzniku projektu
- Nízké povědomí o reálných možnostech využívání digitálních technologií ve výuce a nesoulad mezi učícími styly a potřebami současných žáků.
- Nedostatečné využívání digitálních technologií ve školách ve všech výukových předmětech mimo informatiku.
- Podpořit informovanost pedagogického kolektivu v otázkám možností využívání digitálních technologií a zavést prostředky pro sebereflexi a hodnocení