Katalog kyberprevence

Vzdělávací programy pro pedagogy a rodiče

Na této stránce naleznete přehled programů pro učitele a rodiče, který vzešel z dvoukolového šetření mezi odborníky.

Výběr programů i plánování preventivních aktivit můžete konzultovat se svým metodikem prevence z pedagogicko-psychologické poradny.

Programy můžete jednoduše filtrovat a to podle formy programu a možnosti on-line realizace. Celkem zde najdete 30 programů pro učitele, rodiče i veřejnost.

Ilustrační mapa k projektům kyberprevence

Rizika internetu a komunikačních technologií, z.s

Rizika internetu pro učitele

Jaká témata program pokrývá? kyberšikana, sexting, netolismus, kybergrooming, sociální sítě, hoaxy, fake news Cílová skupina programu učitelé a metodici prevence na ZŠ Forma programu akreditované školení DVPP


ADVAITA, z. ú.

Sociální sítě bezpečně

Dozvíte se, jak děti připravit na život na internetu, a především na sociálních sítích, a v praktických ukázkách uvidíte, jak je možné dětem pomoci nastavit zabezpečení a soukromí na jejich účtech.


iPREV

Technologie a Prevence (TeP)

TeP byl vytvořen s cílem pomoci pedagogům k rychlé orientaci v problematice rizik spojených s užíváním digitálních technologií a k umění provést několik rychlých preventivních intervencí (“9 TeP aktivit”). Kurz tedy absolventům poskytuje základní orientaci ve spektru problémů souvisejících s užíváním technologií, v projevech nadměrného užívání technologií či v možnostech rodičů a pečujících osob při pomoci s udržením kontroly nad technologiemi. Dále upozorňuje na oblasti, které by měli děti […]


Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost

Videokurz „Prevence v kyber!“

Prevence v kyber! je společný projekt Ministerstva vnitra a Centra prevence rizikové virtuální komunikace Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci. V rámci společného projektu vznikly čtyři vzdělávací videospoty. Ty se soustředí na kyber­kriminalitu, její prevenci, rizikové online hraní a digitální wellbeing.


Portus Prachatice, o. p. s.

PORTUS Plus, z. s.

Virtuální svět a jeho nebezpečí

Hlavním cílem semináře je kvalifikovaně seznámit pedagogy s fenoménem dnešní doby – kyberšikanou jako s jednou z mnoha forem rizikového chování žáků a studentů škol. Objasnit, co všechno kyberšikana je, včetně právních aspektů a doporučených postupů při řešení problémů s důrazem na jejich předcházení využitím dostupných prostředků a preventivních opatření.


Portus Prachatice, o. p. s.

PORTUS Plus, z. s.

Virtuální svět a řešení jeho nebezpečí

Hlavním cílem semináře je metodicky vybavit pedagogy postupy, jak bojovat s jednotlivými formami kyberkriminality. Praktickými postupy budou seznámeni s nejčastějšími hrozbami, včetně nejnovějších fenoménů (zejména mobilní zařízení s internetem) způsobem přijatelným pro začátečníky i pokročilé uživatele informačních technologií.


Národní pedagogický institut České republiky

Vzdělávací programy pro pedagogy

Národní pedagogický institut ČR je přímo řízenou organizací MŠMT. Stará se mj. o metodickou podporu škol a pedagogů a cílené vzdělávání pedagogických pracovníků. V jeho kompletní vzdělávací nabídce naleznete stovky programů, mezi kterými můžete filtrovat tematicky i podle cílové skupiny a najít tak zajímavé semináře i webináře také k tématu digitálních technologií a kyberprevence.


Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost

Vzdělávání – kybernetická bezpečnost

Jaká témata program pokrývá? Na úrovni mateřských, základních a středních škol usilujeme především o prevenci, která u žáků buduje návyky potřebné pro bezpečný pohyb na internetu a bezpečné používání digitálních technologií. Jejich hlavním záměrem je prakticky ukázat, jak pracovat s tématy bezpečného internetu ve výuce. Dalším stěžejním produktem je rozcestník pro učitele, který odkazuje na […]


Vzdělávací institut Středočeského kraje

Vzdělávání pedagogů

Nabídka vzdělávacích seminářů pro pedagogy, viz webové stránky.


ADVAITA, z. ú.

Závislost na obrazovkách (s akcentem na fenomén počítačových her)

O programu: Na semináři nahlédnete do světa počítačových her, které dnes tvoří nedílnou část reality dětí a mládeže. Jaké jsou, proč jsou tak lákavé, co se v nich mohou děti naučit? Jaká rizika pro mladé hráče a hráčky představují? Seznámíte se se znaky tzv. závislostí na obrazovkách v kontextu dalších nelátkových závislostí. Dozvíte se, jaké jsou ochranné a rizikové faktory pro […]