Programy pro žáky
Na této stránce naleznete přehled programů pro žáky, který vzešel z dvoukolového šetření mezi odborníky.
Výběr programů i plánování preventivních aktivit můžete konzultovat se svým metodikem prevence z pedagogicko-psychologické poradny.
Programy můžete jednoduše filtrovat a to podle věku cílové skupiny, možnosti on-line realizace a sídla poskytovatele. Celkem zde najdete 142 programů pro žáky.
Centrum prevence CéPéčko
Dvojice lektorů se prostřednictvím různých metod, kterými jsou například: zaměřují na specifickou prevenci. Ta se týká užívání návykových látek, šikany, extremismu, sebepoškozování, rizikového sexuální chování, kyberšikany, záškoláctví a dalších.
Centrum primární prevence
Centrum primární prevence poskytuje školám a odborné i laické veřejnosti profesionální intervenci a odborné poradenství v oblasti primární prevence rizikového chování. Toto realizuje prostřednictvím dlouhodobých programů specifické primární prevence, poradenských a metodických aktivit, čímž se snaží u dětí a mládeže předcházet problémům spojeným s rizikovým chováním nebo tyto problémy oddálit do co nejpozdějšího věku.
Co je to internet?
Program o seznámení s internetem je zaměřen na vysvětlení základních pojmů a bezpečného chování na internetu. Děti se naučí, že internet je globální síť informací pro komunikaci. Důležitou součástí programu je interaktivní výuka správného a ohleduplného chování online. Tímto způsobem se děti budou moci bezpečně a zodpovědně účastnit online světa.
Co vše chceme sdílet
O programu Program pro druhý stupeň ZŠ zaměřený na všeobecná rizika a možné formy zneužití sdílených osobních údajů, fotek a videí online.
Digitální gramotnost
Program je primárně určen pro žáky 4. až 5. ročníků základní školy. V průběhuprogramu lektoři mapují, jaké aktivity žáci provozují na internetu a na základě tohospolečně definují výhody a rizika pohybu v kyberprostoru. Prostřednictvím praktickýchtipů se žáci dozvědí, jak posílit své bezpečí v prostředí internetu a zamyslí se, jakpředcházet rizikovým situacím případně jak je řešit, […]
Digitální stopa
Interaktivní vzdělávací aktivita, která se věnuje tématům digitálního soukromí, digitální identity či kyberšikany. Žáci se v jejím rámci stávají součástí příběhu Báry Bezhlavé, která zde vystupuje jako jedna z hlavních postav a současně jako vypravěčka. Bára žákům postupně přibližuje všechna jmenovaná témata a vedle nastínění potenciálních rizik při pohybu na Internetu a sociálních sítích také […]
Digitální výchova
Digitální výchova je tříměsíční vzdělávací program pro žáky 7.–9. tříd zaměřený na digitální osvětu a prevenci digitální závislosti. Replug me psychologové s dětmi pracují formou emoční aktivace a učí je empatické komunikaci, zdravým digitálním návykům a sebereflexi.
Digitální wellbeing (netolismus a herní porucha)
Témata a cíle: snižovaní rizika vzniku závislosti na technologiích ujasnění si vlastního vztahu k technologiím a k závislostnímu chovaní v kybersvětě Online lze program realizovat pro žáky 5. – 9. třídy ZŠ či žáky SŠ.
Digitální závislosti
O programu: Program s žáky diskutuje pozitiva internetu a rizika jeho nadměrného užívání, vysvětlí pojem nelátková závislost a její příklady v prostředí internetu. Žáci se dozvědí, jak rozeznat běžné užívání od závislosti, a uvědomí si, kolik času tráví online. Vazba na RVP: Člověk a svět: Člověk a jeho zdraví / Člověk a příroda: Přírodopis: Biologie člověka / Člověk […]
PROSTOR PRO, o.p.s. (Preventivní programy SPIRÁLA)
Dlouhodobý program primární prevence
Jaká témata program pokrývá? Mediální gramotnost, sociální sítě, kyberšikana, bezpečné trávení volného času atp.